Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Warcraft3 gjennom ruteren min?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å sitere siden som ble linket til:

"Battle.net is now "NAT Friendly" and the Blizzard Entertainment games should work fine with most NAT implementations without ANY special settings."

Klarer du å joine et game trenger WC3 kun en port forwardet til din maskin om du skal starte et game. Skal du bare joine games som andre har lagd trenger du ikke forwarde noen port. Porten velger du selv, vil dog anbefale at du velger en port over 1024 av sikkerhetshensyn. Deretter går du inn på options i WC3 (ikke helt sikker på hvor) og skriver inn porten du har valgt å bruke.

Lenke til kommentar

hvis du sier meg navnet på routeren din så skal jeg prøve å google frem litt forwarding info til deg. Du kan bruke samme porten til mange programmer sålenge de ikke blir brukt samtidig.

Hvis det er en port under 1024 må man også åpne i firewall filteret som er mer stress hvis også har firewall intrigrert.

Step-by-step forwarding til de aller aller fleste routerene skal stå her

Lenke til kommentar

Tusen takk for hintene........

Har fått det til nå på min Asus Wlan router wl-500g... :w00t:

Hos meg gikk jeg inn på routerens

NAT Settings -> Virtual Server

Og der satte jeg Local IP min.

Port Range = 6112

Protocol = TCP

PS : Husk å enable Virtual Server, hvis det ikke er gjort da ;)

Vips så kan jeg hoste games på battle.net nå???

Egentlig ikke så vanskelig...... men dog når en aldri har gjort det før.... :blush:

Lenke til kommentar

hva med spill som bare har en port som for eksempel diablo2 og Counter Strike.

Vi er flere i lanet som spiller spillet på internet, men porten kan bare brukes av en om gangen ..

Eg får ikke til at 2 spillere kan spille på samme server fra lanet, dette uten og opne noen porter, har prøvd og opne noen porter også uten at de hjalp.

Men i wc3 som trenger samme porten som diablo2 (4000) opner eg bare porten til hver enkelt pc (6112,6113 ect.) og da kan alle lage games. (og hart ikke port 4000 open)

forstå de den som vil :dontgetit: men viss noen kan løse det problemet ville det vore fint.

har foresten en sparklan wlan router :thumbdown:

Lenke til kommentar

Dette har vel noe med active og passive connection å gjøre. Når du lager game på wc3 connecter de andre passivt, så da må du ha en active tilkobling. Når du spiller cs står servern som active, den har nødvendig port åpnet mot seg, når du connecter så trenger du ikke å ha porten åpen for å sende traffikk gjennom porten, samtidig som andre kan bruke samme porten..Dvs hvis folk skal connecte til deg som de må når du lager game på wc3 trenger du active connection altså åpen port, når du connecter til andre trenger du passive, dvs du ikke trenger å ha porten åpen..

Dette ble litt vanskelig forklart, men håper dette hjelp litt ihvertfall.. klokka er tross alt 5:00 :p

Endret av norpheus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...