tKila Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hei. Jeg har en Win2003 server med 2 stk SCSi disker og PERC4/SC Raid kort. Ved innstallasjon av OSet ble det ikke konfigurert for raid1. Begge diskene ligger under "en stasjon", med 12,5Gig i C: og resterende i D: (Som ikke er formatert). Vil det si at jeg trolig har fått raid0 som "default" under installasjonen, og er det mulig å endre til raid1 uten å måtte re-installere? Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 RAID 1 er vel ikke noe du kan lage under installasjonen av Windows 2003 server. Tror RAID-volumene skal lages fra BIOS-grensesnittet til din RAID-kontroller. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Diskene er satt opp i Raid0 eller i Raid1 av SCSI-kontrolleren. Du må sjekke innstillingene her for å se hvilket raid du har (sannsynligvis Raid1...) Om du har fått "feil" Raid, så må du nok reinstallere... Wintel Lenke til kommentar
tKila Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 ok takk for det. Har ikke vært borti dette før... Jeg kom meg in i PERC4 menyen og så det sto den var konfigurert for raid1. Antar at det er i orden da... takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå