Gå til innhold

iPod mini - Test


TeSp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har igrunn tenkt å kjøpt Ipod i lang stund nå. Men har liksom ikke fått ut fingeren.

 

Prøvde Ipod mini av ei venninne av meg.

Jeg som alltid skulle ha den "store" ble helt paff etter en stund med den lille.

 

4 gb er mer enn nok.

Men så tenker jeg. Har laptop = lite plass. 40gb til diverse saker hadde jo vært konge, men den mindre i rosa eller grønn hadde vært knall!

Lenke til kommentar
Jeg har igrunn tenkt å kjøpt Ipod i lang stund nå. Men har liksom ikke fått ut fingeren.

 

Prøvde Ipod mini av ei venninne av meg.

Jeg som alltid skulle ha den "store" ble helt paff etter en stund med den lille.

 

4 gb er mer enn nok.

Men så tenker jeg. Har laptop = lite plass. 40gb til diverse saker hadde jo vært konge, men den mindre i rosa eller grønn hadde vært knall!

Ja! 4GB er mer en nok... Har også en laptopp så det er aldri noe stress..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk min i dag. Den skaper seg når den skal ha overført ting. Det har ført til at jeg har måtte prøvd dette to ganger. Og ikke noe stort hell begge gangene. Den stopper, gir meg en feilmelding om at det er en eller annen file error. JEg tar "eject" i iTunes og alt skal i teorien gå bra der. Så ønsker jeg å testet den. Det går ikke så bra... Setter jeg den ned igjen i iTunes får jeg opp samme skjermen jeg fikk første gang der jeg blir bedt om å registrere iPoden. Litt skuffet nå, men skal prøve litt frem og tilbake...

Lenke til kommentar

Huff, høres ikke bra ut. Jeg er neimen ikke sikekr på det med Ipod mini og PC har mac skjønner du, der var det bare plug and play som det er med alt annet på mac også. Du får det sikkert til å fungere. Kan ikke du poste en melding slik at evt hvis andre har samme problem så kan man finne det ut fort.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Ja, jeg måtte innstallere programmet en gang til, og da funker den som den aldri skulle ha gjort det. Tror det har litt med at jeg har en sånn dockingstation. Overføringen var mye tregere også med denne. Uten at jeg helt skjønner HVORFOR det skulle ha noen virkning men sant...

 

Hører på den nå. Så er ikke headsetet det beste, men det er mer en kurant nok spør du meg. Mye mer "3d" lyd enn med høyttalere...

 

Edit: Forøvrig bør det bemerkes at den taklet mp4 uten noen som helst problem. Det var litt trivelig gitt. For det klarte ikke WinAmp 5.01 når jeg herjet med det.

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
Det går fint, men hastigheten vil være skikkelig lusen.

 

Det går an å kjøpe USB2.0-kort som du stapper i en PCI-slot. Her har du den billigste fra komplett, 235kr.

Har en iPod 4G (ikke mini), og den krever USB 2.0 (funket IKKE i en USB 1.1 port).

Det fremkommer også klart i manualen.

 

Kjøpte en iPod'en i USA (kostet meg rundt 2100 kr). Tittet på mini, men syntes det ble for lite lagring (var kun 350kr differanse). Hvis du ikke bryr deg om å ha mer en noen timer med med musikk, kjøp heller en minnebasert MP3 spiller, ellers blir poenget med iPod borte etter min mening. Det er ikke så stor forskjell på den fysiske størrelsen heller...

Endret av boosting
Lenke til kommentar
Hvis du ikke bryr deg om å ha mer en noen timer med med musikk, kjøp heller en minnebasert MP3 spiller, ellers blir poenget med iPod borte etter min mening. Det er ikke så stor forskjell på den fysiske størrelsen heller...

Joa. Noen timer musikk skal vi se, man kan ca ha 900 sanger på en ipod mini, hvis vi sier at alle sangene varer 3 minutter betyr det at det er 27000 minutter. Er ikke det 45 timers musikk? Jeg er litt usikker på akuratt det, er elendig i Matte sorry. Men uansett det er endel lengere en 12 timers musikk. Også kan du jo bare spørre deg selv, hører du ikke favoritt sangene dine om igjen?

 

Den fysiske størelsen er ikke så stor når man ser begge og legger de ved siden av hverandre. Men tro meg, to av kammeratene mine har Ipod 3g og 4g og størelsen har faktisk VELDIG mye å si når den ligger i lomma. Jeg vil ikke si at ipod konseptet blir borte bare fordi de lanserer et mindre produkt. Det er jo egentlig det samme som å si at BMWs nye 1-serie er bare tull. Fordi de har jo 3-serien. Det er helt dustete sagt vet du. Man har sine behov. Tenk på at det er ikke alle som går i "Hip-Hop" jeans. Størrelsen har veldig mye å si.

 

Som jeg har sagt før, trenger du ikke 20 eller 40 GB med musikk.

Og du ikke har plass til mobil og ipod i lomma ville jeg valgt å kjøpe en iPod mini, noe som jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke bryr deg om å ha mer en noen timer med med musikk, kjøp heller en minnebasert MP3 spiller, ellers blir poenget med iPod borte etter min mening.  Det er ikke så stor forskjell på den fysiske størrelsen heller...

Joa. Noen timer musikk skal vi se, man kan ca ha 900 sanger på en ipod mini, hvis vi sier at alle sangene varer 3 minutter betyr det at det er 27000 minutter. Er ikke det 45 timers musikk? Jeg er litt usikker på akuratt det, er elendig i Matte sorry. Men uansett det er endel lengere en 12 timers musikk. Også kan du jo bare spørre deg selv, hører du ikke favoritt sangene dine om igjen?

 

Den fysiske størelsen er ikke så stor når man ser begge og legger de ved siden av hverandre. Men tro meg, to av kammeratene mine har Ipod 3g og 4g og størelsen har faktisk VELDIG mye å si når den ligger i lomma. Jeg vil ikke si at ipod konseptet blir borte bare fordi de lanserer et mindre produkt. Det er jo egentlig det samme som å si at BMWs nye 1-serie er bare tull. Fordi de har jo 3-serien. Det er helt dustete sagt vet du. Man har sine behov. Tenk på at det er ikke alle som går i "Hip-Hop" jeans. Størrelsen har veldig mye å si.

 

Som jeg har sagt før, trenger du ikke 20 eller 40 GB med musikk.

Og du ikke har plass til mobil og ipod i lomma ville jeg valgt å kjøpe en iPod mini, noe som jeg har gjort.

Selvfølgelig er det en mening med en BMW -1 serie, men vil ikke alle ha en 7 serie? (det er kun snakk om hva folk har råd til ;)

 

Uansett, hadde du faktisk lest hva jeg sa, før du følte deg tråkket på fordi du eier en mini, og må selvfølgelig forsvare ditt kjøp til du blir grønn i trynet (du er jo bare menneskelig) ... "etter min mening ..." det betyr etter min mening, og ikke at det er en universalt sannhet.

 

Hip hop pants går jeg ikke med, da jeg antakelig er altfor gammel for dette ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne testen får jeg lyst på iPod mini, men synes at 4Gb virker litt lite..

 

Skal ha en iPod snart, og enten 4Gb, 20Gb, 40Gb,

iPod mini:

Pluss: billig, mindre

Minus: "bare" 4Gb,

iPod 20:

Pluss: billigere enn 40 Gb, veier mindre enn 40Gb

Minus: Lite ekstra utstyr,

iPod 40:

Pluss: mer ekstra utsyr, 40Gb!, :dribble:

Minus: dyr,

 

Noen som kan gi meg deres meninger om iPod, trenger å bestemme meg. Har veldig lyst på 40Gb, veldig fin og har dockingstation og veske..

HJELP!!!!! : :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...