Gunder1 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Har b.la en Raptor 37Gb og seagate 200Gb, begge er sata. Når jeg tester den i Sisoft Sandra 2004sp2 (tror jeg verjonen var) så blir resultatene følgende: Raptor= 44Mb Seagate= 53Mb Begge diskene er tomme når testen ble kjørt. Når diskene hadde xp innstalert, sank hastigheten med ca 2Mb på begge diskene. Diskene er koblet på et 1540 Promise kontrollerkort. Er dette normale hastigheter? Endret 9. august 2004 av Gunder1 Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Jepp, det er normale resultater. Egentlig ikke så rart, siden Seagate oppererer med 100GB pr. plate og WD "bare" har 37GB. "Seagate did a good job - the new 200 GB Barracuda 7200.7 is currently the fastest UltraATA drive in terms of transfer rates. With up to 64 MB/s, it even outperforms Western Digital's WD360 Raptor drive, which runs at 10,000 rpm. However, the transfer speeds at the end of the medium cannot cannot compete with the Raptor of course." Test hos Tom's hardware Endret 9. august 2004 av enl Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Skuffet over min Raptor Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Såpass, ja. Det er derfor jeg synes Barracuda 7200.7 S-ATA er så rask til ATA-disk å være. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Raptoren min er litt treg...Har b.la en Raptor 37Gb og seagate 200Gb, begge er sata. Når jeg tester den i Sisoft Sandra 2004sp2 (tror jeg verjonen var) så blir resultatene følgende: Raptor= 44Mb Seagate= 53Mb Er dette normale hastigheter? Vel.. treig og treig da.. Du måler jo bare teoretisk sekvensiell lesing og det er jo langt i fra et mål på generell ytelse. Den kan godt være "rask" (som i "ytelse") selv om det tallet du måler der er lavt. Det stemmer nok bra det du måler siden de "offisielle" tallene fra http://www.storagereview.com er: Raptor 36GB: 57,4 MB/s (begynnelsen) - 37,5MB/s (slutten) Barracuda 7200.7 200GB: 64,7 MB/s (begynnelsen) - 37,2MB/s (slutten) Likevel vet vel de fleste at Raptroen er langt kjappere (ytelse). Dermed skulle det vel være åpenbart at teoretisk sekvensiell lesehastighet ikke er særlig representativt for ytelsen. Endret 9. august 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå