wazzza Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Har tengt til å prøve linux. har tidligere prøvd redhat 8.0 uten noe særlig hell. Skjønte ikke bæra. Har postet en post tidligere om suse 9.0. Hvordan er den? Har hørt at lindows er meget likt winblows. Har tengt litt på det. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 ikke bruk linspire. for all del. med mindre du er forberedt på å betale for å installere programmer (ja, du må abbonere på en tjeneste som gir deg tilgang til ellers gratis programmer). min anbefaling er pclinuxOS som først kan bootes rett fra cd, og hvis du liker det er det enkelt å innstallere (en prosess som foregår omtrent som å legge inn et program i windows... os installering med multitasking ) Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Bruker du linspire (lindows) får du bare dritt fra resten av linuxsamfunnet...like greit å holde seg unna. Suse og Fedora (redhat ettefølger) har jeg inntrykk av er greie nybegynnerdistroer. Likevel er de selvsagt bra linux distroer. Ellers så pclinuxOS som Melfacion linket til litt morsom ut. Endret 9. august 2004 av fjotten Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det kan være smart å ha en "live-CD" for å teste ut litt før du installerer, samt kjøre vedlikehold/nødredning fra. Den som er foreslått, høres interessant ut, andre muligheter (blant mange!) er Knoppix eller Mandrakes live-CD. Jeg bruker mest Mandrake 10, som også er en veldig grei nybegynner-distro, men jeg synes det fortsatt er litt mye "rusk" i den - for enkle oppgaver vil mange dog ikke oppdage så mye av rusket. I forhold til å få hjelp fra andre og god tilgang på oppdaterte versjoner av de viktigste pakkene, er Fedora kanskje det beste valget pr idag. Lenke til kommentar
knappy tha muthafuckin' slappy Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 eg fikk meg linux i går, fedora core 2, og er VELDIG fornøyd! eg hadde (har) ingen erfaring med linux utenom om eit mislykka forsøk med red hat 8.0 som ikkje ville godta nettverkskortet, og resten blei bare kjipt... men som ekstrem nybegynner og mangeårig windowsbruker fungerer fedora veldig bra! Lenke til kommentar
notorled Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Den som er foreslått, høres interessant ut, andre muligheter (blant mange!) er Knoppix eller Mandrakes live-CD. Får man en install versjon av knoppix? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 http://terrasque.mine.nu/gallery/knx-install Lenke til kommentar
Errae Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har tengt til å prøve linux. har tidligere prøvd redhat 8.0 uten noe særlig hell. Skjønte ikke bæra. Har postet en post tidligere om suse 9.0. Hvordan er den? Har hørt at lindows er meget likt winblows. Har tengt litt på det. Fedora C3 er på det sterkeste til å anbefale!¨' lett, oversiktlig og meget brukervennlig for nybegynnere (= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå