Gå til innhold

AMD TB 1.33GHz, mulig å kjøre på 100MHz FSB?


Mulch

Anbefalte innlegg

jeg sa ikke at det ikke gikk med PC133 ram jeg da.. kjører det selv jeg.. :grin:

 

Jeg sa bare at Abit KT7 ikke kan kjøre 133FSB, som er fakta.

 

Men PC133 ram funker drit bra.

 

Host CLK (for PC100 RAM with an FSB of 100MHz)

HCLK+PCICLK (for PC133 RAM with an FSB of 100MHz)

 

Et tips lil Mulch.

Hvis du ikke har på Force 4-way interleave på så enable den.

Og det samme med DRAM 4k-Page Mode. Vi vil du få bedere ytelse på rammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp mye bra her gitt. har selv em tbird 1400 m 266 fsb. kjører i 12,5 * 107 men det er sikkert fordi jeg har vannkjøling. skulle ønske det fantes en måte å få mere enn 21,5 i fsb men på pauls unofficial kt7 faq. står det at hvis prossesoren er ulåst , kan ikke multiplier gå høyere enn 12,5. kjipe greier. vi får håpe det kommer en bios versjon som lar multiplieren gå til 15?

Lenke til kommentar

jepp mye bra her gitt. har selv em tbird 1400 m 266 fsb. kjører i 12,5 * 107 men det er sikkert fordi jeg har vannkjøling. skulle ønske det fantes en måte å få mere enn 12,5 i multiplier men på pauls unofficial kt7 faq. står det at hvis prossesoren er ulåst , kan ikke multiplier gå høyere enn 12,5. kjipe greier. vi får håpe det kommer en bios versjon som lar multiplieren gå til 15?

Lenke til kommentar

Gikk ikke, da er det vel sant det som alle sier, at jeg ikke kan kjøre 133mhz på FSB'en :sad: Fant foresten ut at jeg kjører multiplier på 12.5x og FSB på 104mhz for å få 1300mhz, ser ut som SCSI-kortet ikke har noe i mot det, snadder..

 

Bare jeg får tak i et decent GF4 kort nå, så er jeg klar til UT2K3 og Morrowind!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 19:41, fUsiOn skrev:

og forresten KT7-raid får du ikke 133Mhz bus på..

har du flax så kommer du opp i 115Mhz FSB. Men da begynner sjansen for å ødelegge ting å bli stor.


Har du en passe bra PC100 brikke så klarer den 115Mhz. Hvis du kjøper ny ram så det eneste som blir forskjellen er at du får litt bedere ytelse, du får ikke klokket noe mer på CPU'en selv om du har PC133.



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-04-30 19:47 ]</font>


har dessverre pc 100 ram j å. kjører uten problemer på 120mhz. :razz:

Lenke til kommentar

Grunnen til at du ikke kan kjøre 133 i FSB er vel at du sitter med et Kt133 chipset, mens du egentlig ønsker at du hadde hatt et KT133a chipset.

 

Kt133 tåler ikke særlig mer enn 110 i FSB før det takker for seg. Men da er jo PCI allerede skummelt høy... :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...