Gå til innhold

AMD TB 1.33GHz, mulig å kjøre på 100MHz FSB?


Mulch

Anbefalte innlegg

Lurte på om det var mulig å låse opp en slik CPU, og deretter kjøre den på 100MHz FSB, og kjøre multiplieren på 13x-14x. Eller er FSB'en til CPU'en LÅST på 266MHZ? Jeg har nemlig ikke så lyst å bytte ut RAM'en med 133MHz, nå som det er så svindyrt :sad: Ellers får jeg vel bare 1GHz ut av den..?

 

Eller skal jeg drite i det, og kjøpe en Duron 1300MHz?

 

_________________

Tawainai, desu!

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Mulch på 2002-04-29 12:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naaah... Vurderte Duron, men valgte TordenFuggel, litt ekstra ytelse for pengene, slik jeg liker det =)

 

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg får mer enn 12x Multiplier på hovedkortet, oppdaterte BIOS, og der står 12x-above som max multiplier... hmmm Scary shit, no?

Lenke til kommentar

Woohoo! Fikk CPU i dag! Funker fett!

 

Har foresten KT7-RAID, da jeg satt den på 12xabove, s så fikk jeg 1300MHz da, med nyeste bios. (Jaaa CPU'en var unlocked som default!)

 

Tror jeg burde skifte ut RAM'en likevel og overklokke, fikk plutselig litt gøy på det nå, men først skal det konsumerest blankt tøysevann :wink:

Lenke til kommentar

Mulch det burde gå fint å kjøre PCI 35Mhz bus, altså 105 FSB.. 105*12above=1365Mhz.. men dette er da hvis du har lyst på bittelitt overklokking..

 

Og forresten du er en heldig liten gris... min 12above er ikke mer enn 12.48x....

 

Duronen jeg har i maskina nå kan gå på 950Mhz@[email protected] volt.. max temp er da 46grader.

 

Den klikka hvertfall ikke i 3D mark da... så jeg får se hvor lenge det holder..

 

lykke til med CPUen din.

Lenke til kommentar

og forresten KT7-raid får du ikke 133Mhz bus på..

har du flax så kommer du opp i 115Mhz FSB. Men da begynner sjansen for å ødelegge ting å bli stor.

 

Har du en passe bra PC100 brikke så klarer den 115Mhz. Hvis du kjøper ny ram så det eneste som blir forskjellen er at du får litt bedere ytelse, du får ikke klokket noe mer på CPU'en selv om du har PC133.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-04-30 19:47 ]

Lenke til kommentar

Merket det! Lånte en 133MHz brikke, fikk F ikke lov til å kjøre på 133MHz, shit outa luck =P Prøvde å sette hastigheten manuelt på 136mhz/34mhz, gikk heller dårlig, satte ned multiplieren noe voldsomt også, no reaction..

 

Mitt problem er at jeg har Adaptec SCSI kort, den freser om jeg kjører på unaturlige FSB hastigheter.. jaja.. 1300 får holde en stund til..

Lenke til kommentar

Hadde du hatt KT7a så hadde du fått 133 FSB..

Jeg aner ikke hvor mye mine kort tåler jeg.. men har kjørt på 35Mhz PCI en stund... og den gangen jeg kjørte opp på 36Mhz så merket jeg heller ikke noe.. en det var bare en kort prøvetur for å teste CPU hvor langt den gikk.. har ikke testa mer enn 106*12.48 på på 950'n enda da.. det må jeg teste.. :grin:

Lenke til kommentar

Er 99% sikker på at man kan kjøre minnet på 133MHz med 100MHz FSB på KT7! Har selv KT7A-RAID, og det går det ann. Gå inn på øverste menyen i BIOS'en (hvor man velger bla. multiplier); Langt nede på lista velger du HCLK+PCI. Gjør det, og RAM'en vil kjøre på 'Host clock' + 'PCI clock' = 100MHz + 33MHz = 133MHz. Rart dere ikke visste om den funksjonen gutter! :razz:

 

Til fUsiOn, rart x12above multiplier'n din bare ga 12,48x! På mitt KT7A kort får jeg i hvert fall 13x.. Tror ikke man er "heldig" selvom x12above blir 13x, hehe. Heller du som er litt uheldig vil jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...