Josh! Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hva er forskjellen på alkaliske batterier og "ikke-alkaliske" batterier? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Edit: Tok visst feil. (ignorer denne posten) Endret 9. august 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 tror ikke det... les her: http://www.batteri.dk/hotel/batteri/webpag...97?OpenDocument Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Alkaliske batterier holder en høy jevn spenning, helt til slutten av levetiden, da spenningen faller ganske bratt. Ikke-alkaliske batterier har en mer fallende spenning gjennom hele batteriets levetid. For apparater som krever en jevn høy spenning, så vil bruk av ikke-alkaliske batterier føre til et hyppig batteriskifte. Men du kan godt bruke alkaliske batterier i apparater som ikke nødvendigvis trenger en høy jevn spenning. Alkaliske batterier er derfor anvendelig til alle typer apparater. Edit: Ikke prøv å lade opp batterier som ikke er tydelig merket for dette, og at laderen støtter denne typen oppladbare batterier. Dette er en betydelig brannfare. Endret 9. august 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Når jeg har et ikke-alkalisk batteri(AAA) i mp3-spilleren min, lader det seg ut uten at jeg bruker spilleren. Et alkalisk et ladder seg ikke ut selv om det står i spilleren. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Alle batterier har en viss selvutladning, også alkaliske, selv om de ikke er i bruk. Det er derfor det står en utløpsdato på pakningen. I hvilken grad dette gjør seg gjeldende, er forkjellig fra merke til merke, modell til modell og teknologi til teknologi. Jeg vil anta at MP3-spilleren din trenger den jevne høye spenningskurven alkaliske batteri gir. Derfor virker det ikke-alkaliske betteriet tomt i spilleren, før det egentlig er tomt. Hadde du satt batteriet inn i en lommelykt, eller målt det med et voltmeter, så hadde du nok sett at det er ganske mye spenning igjen i de ikke-alkaliske, selv om den ikke er høy nok til MP3-spilleren din. Endret 16. august 2004 av sofTest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå