Gå til innhold

Hvilket kamera ville du kjøpt til under 3000?

Anbefalte innlegg

Rett og slett. Hvilket kamera ville du kjøpt til under 3000,-?

Og hvis du kunne velge et til mellom 3- til 4000,- Hva ville du gått for da?

Niggen

*Som føler det er som å gå seg vill i en jungel, på leting

etter et digitalkamera*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og finnes det et kamera dere i hvert fall IKKE anbefaler til en førstegangsbruker?

Er det veldig stor forskjell på billedkvaliteten. Og helt til slutt. Carl Seiz - linse....Hva er det? (Tror det er slik det skrives).

NIggen

Lenke til kommentar

Hei

jeg vil anbefale Canon A75 til ca2500 kr, eller Canon A80 til litt over 3000.

Dette er kameraer man kan "vokse" i, med full automatikk hvis man ønsker det, og masse manuelle innstillinger slik som dybdeskarphet og lukkertid.

Ellers så kommer vel Canon A85 har jeg hørt rykter om......

Mvh Anders

Lenke til kommentar

Bare så det er nevnt: A 85 er IKKE en oppgradering av A80! A 85 erstatter A 70, navnet er vill-ledende. Canon har presset 4 megapixel inn på samme 1/2.7" billedbrikke som leveres med A70, noe som gir mer støy og kromatisk feilbrytnig enn 4 megapixel på 1/1.8" billedbriken til A 80 som også har vridbar skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg vil som vanlig anbefale et Olympus, i C-700-serien. Hvis du vil gjøre et virkelig kupp, kan du gå for en som heter C-725. Det er ikke siste modell, men har 3.2 megapixel og en frisk zoom på hele 8x. Det kostet i sin tid godt over 5 lapper, men ble nylig observert hos mpx.no til 1999,-. Det er iallfall svært mye kamera for pengene. Jeg har selv storebror C-750, og har tidligere hatt C-700. Begge er meget bra, så C-725 bør dermed være helt kurant.

Se et utvalg bilder på Tronds Galleri og gå til Olympus. Der er det bilder fra både nytt og gammelt kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...