Gå til innhold

Kabinett vifter?

MrLee

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen (2) STILLE kabinett vifter (80mm) til et chieftec kabinett...Har en Zalman (sp?) eller hva det nå var men tror den bråker som en jet motor fra helvete..

kan noen foreslå noen litt stillere (ok, så stille som mulig helst :smile:)

Har hørt mye om Papst vifter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har to Papst vifter på bare 12db. i min Chieftec.

De kjøler faktisk bra. Ble ca. 7 grader kaldere i kabinettet. Er ingen irriterende lyd heller. Jeg vil anbefale deg å se på de. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=3&s=pl

P4 [email protected] NORTHWOOD

ASUS P4T-E

512 MB Samsung RD-ram

Asus GF2 PRO

WD 40GB

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-04-29 13:10 ]

Lenke til kommentar

MrLee: Det er ikke så mye forskjell på vifter og slikt, da tenker jeg på kvalitet. Kjøp vifter av kjente produsenter (papst, enermax, o.l.).

Se deretter på støyen og hvor mye luft de flytter.

Finner du en vifte av en kjent produsent, en som støyer lite og som samtidig flytter mye lust, så har du nok en god vifte.

Har ikke sett så mange vifter som testes, men du kan jo lete... :smile:

Eks.

Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm 108,-

Enermax Silent Fan

Den er sikkert god, du kan sikkert lese om støy og hvor mye luft den flytter på prdusentens side.

Jeg ville tatt et par stykker av dem, men flere vifter skader ikke... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-30 19:56, MrLee skrev:

jeg kjøpte to Papst 8412NGL eller hva det nå var vifter (12db) - herregud så stor forskjell fra min enkle Zalman! jeg hører dem ikke lengre...WOW

og bare 160kr på obs!

På obs?!

Selger de kabinettvifter? :roll:

Lenke til kommentar

hvis du er heldig nok til å bo i nærheten av Obs! på Mariaro nær stavanger så! De har den beste(og billigste) dataavdelingen i noen butikk jeg har sett, ever! (ikke webshops)

De har "alt" hvis man ikke ser etter "hardware" som CPU, RAM og skjermkort etc...Alle småtingene man trenger... kjempebra!

Lenke til kommentar

Har en 120 mm Enermax vifte. Trodde den skulle være stille, men det er den ikke. Støyer mer enn de to gamle jorr viftene jeg hadde før, selv på lavest hastighet. Skuffende, anbefales ikke hvis du er ute etter en stille pc. (Støy er selvsagt relativt, men jeg synes hvertfall ikke den levde opp til forhåpningene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...