Gå til innhold

Mange som trener kampsport her?

UUnreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei folkens.. Jeg trener Norges hardeste kampsport: Kyokushinkai karate.

Neon kjenner vel til Knockown karate?

Kyokushinkai karate er grunnlagt av Masutatsu (Mas.) Oyama. Mas. Oyama studerte og trente i mange forskjellige kinesiske, koreanske og japanske kampsystemer. Etter lang tids trening, hvor han tok den beste teknikk fra de forskjellige systemer, og ytterligere forbedrede og utviklet dem, grunnla han i april 1955 sin egen organisasjon, den berømte KYOKUSHINKAI-KAN.

Denne karaten er ikke til å spøke med. DU får lære mange ulike teknikker og slag, spark, knep til å ungå å bli drept, slått ned eller no' sånt!

For en stund siden ble jeg utvist av karaten pga. rekte tunge til Sensai (træner) mens han så på.

Nå trener ikke jeg for å drepe akkurat... (som jeg håper resten er med på)

Trener for at det er gøy og spennende med den auraen som er over orientalsk kampsport. Og litt grunnet kondisjon.

aklla: dollyo schagi (staving?) er så vidt jeg kan huske Sidespark. Man treffer med vristen av foten i mage-hoderegionen. Man snurrer ikke rundt i sparket. Ja man kan overleve det, men du vil nok ikke reise deg så fort etter på...

Lenke til kommentar
aklla: dollyo schagi (staving?) er så vidt jeg kan huske Sidespark. Man treffer med vristen av foten i mage-hoderegionen. Man snurrer ikke rundt i sparket. Ja man kan overleve det, men du vil nok ikke reise deg så fort etter på...

hmmm...

åssen kan jeg vite åssen spark du tenker på da??

men ut ifra det du sier så kan det være dui chagi, som er ett av de kraftigste sparkene...

dollyo chagi er ett sidespark med helen mot mage og hodet

men reiser seg ikke fort etter ett spark mot hodet uansett...

Lenke til kommentar
Vær litt sakelig da LarsP..

En ting man bør vite når man sammenligner kampsporter så er det at den typen kamsport som Taekwondo\Karate osv ikke kan brukes i vanlig kamp siden det er sltfor stor fare for at de får dødelig utfall... Man overlever ikke en dolyo shagi i hodet.. (kan ikke skrive koreansk)

Derrimot Judo for eksempel er perfekt til å "leke" med. Her kan man demonstrere sporten i fullkontakt uten at det er fare for at du dreper noen.. For eksempel kastene går ut på at du skal beskytte hodet til offeret samtidig som du knyter han fast i seg selv så han ikke kan røre seg.

Det er dumt å sammenligne kampsporter!

edit: han vennen til LarsP kunne sikkert ha drept deg hvis han ville, men jeg tror ikke det er det han vill.. Derfor blir det litt amputert når han skal demonstrere det..

det er sikkert dette du mener

bande_m.jpg

man kan overleve det...

det heter dollyo chagi eller dollyo-chagi

ser ikke så bra ut, men er som alt annet kraftig...

Det sparket heter Dwi-Houregi (ellerno sånt), tidligere kjent som Dwirodora bandae dollyo chagi. Symboliserer "Dragen som sveiper med halen". Er farlig om du treffer med hæl'n, og blir visstnok ansett likt som å bruke kniv (uten at jeg vet dette sikkert da jeg ikke har testet det i praksis for å se om ryktene stemmer). Dollyo chagi ser du her. Har trent Tae Kwon Do i 8-9 år, men har blitt litt slakt de siste åra. Ble trener etter gradering til første Dan og det førte med seg mye mas og lite trening selv. Tenkte å gjøre ett nytt forsøk på Hapkido når treningene starter til høsten igjen.

Lenke til kommentar
Vær litt sakelig da LarsP..

En ting man bør vite når man sammenligner kampsporter så er det at den typen kamsport som Taekwondo\Karate osv ikke kan brukes i vanlig kamp siden det er sltfor stor fare for at de får dødelig utfall... Man overlever ikke en dolyo shagi i hodet.. (kan ikke skrive koreansk)

Derrimot Judo for eksempel er perfekt til å "leke" med. Her kan man demonstrere sporten i fullkontakt uten at det er fare for at du dreper noen.. For eksempel kastene går ut på at du skal beskytte hodet til offeret samtidig som du knyter han fast i seg selv så han ikke kan røre seg.

Det er dumt å sammenligne kampsporter!

edit: han vennen til LarsP kunne sikkert ha drept deg hvis han ville, men jeg tror ikke det er det han vill.. Derfor blir det litt amputert når han skal demonstrere det..

det er sikkert dette du mener

bande_m.jpg

man kan overleve det...

det heter dollyo chagi eller dollyo-chagi

ser ikke så bra ut, men er som alt annet kraftig...

Det sparket heter Dwi-Houregi (ellerno sånt), tidligere kjent som Dwirodora bandae dollyo chagi. Symboliserer "Dragen som sveiper med halen". Er farlig om du treffer med hæl'n, og blir visstnok ansett likt som å bruke kniv (uten at jeg vet dette sikkert da jeg ikke har testet det i praksis for å se om ryktene stemmer). Dollyo chagi ser du her. Har trent Tae Kwon Do i 8-9 år, men har blitt litt slakt de siste åra. Ble trener etter gradering til første Dan og det førte med seg mye mas og lite trening selv. Tenkte å gjøre ett nytt forsøk på Hapkido når treningene starter til høsten igjen.

Det som du viser på den linken ser mer ut som en hook en ett dollyo chagi.

Tror han mente mer bandae dollyo chagi. Som går helt rundt.

Dette du henviser til går ikke rundt da du står stillestående.

Lenke til kommentar

Stemmer det Gamer-guru sier. "Dwidola bandae dollyo chagi" er det man på engelsk kaller "roundhouse". Eller et baklengs krokspark om man vil.

Synes forresten det dollyo chagi'et til han karen på .gif'en var litt slapt. Høyt og fint, om enn noe "stivt".

Trener selv TKD. Har 3. Cup nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...