Gå til innhold

Mange som trener kampsport her?


UUnreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

neon andre her som har gått på/går på Hwa Rang Taekwondo? det med "skriket", er for å motivere seg selv, skremme fienden, og overføre mer agresjon til slaget/sparket. mønster er en ekstrem viktig del av mange kampsporter. man blir ikke flink i taekwondo/karate/kung-fu uten å trene det...

Lenke til kommentar

Vær litt sakelig da LarsP..

 

En ting man bør vite når man sammenligner kampsporter så er det at den typen kamsport som Taekwondo\Karate osv ikke kan brukes i vanlig kamp siden det er sltfor stor fare for at de får dødelig utfall... Man overlever ikke en dolyo shagi i hodet.. (kan ikke skrive koreansk)

 

Derrimot Judo for eksempel er perfekt til å "leke" med. Her kan man demonstrere sporten i fullkontakt uten at det er fare for at du dreper noen.. For eksempel kastene går ut på at du skal beskytte hodet til offeret samtidig som du knyter han fast i seg selv så han ikke kan røre seg.

 

Det er dumt å sammenligne kampsporter!

 

edit: han vennen til LarsP kunne sikkert ha drept deg hvis han ville, men jeg tror ikke det er det han vill.. Derfor blir det litt amputert når han skal demonstrere det..

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Gikk på Taekwondo i en stund.. fikk oransje belte.. men sluttet fordi det ble for useriøst.. fik trenere som spiste Hamburger midt i treningen..  :D

lukta av hamburgere var sikkert ikke fristende i midten av en treningsøkt :D

Hehe, det var ikke noe Trening i det hele tatt.. bare tull.. Til slutt fikk de Trenerne sparken, og fikk en ny trener.. Men hun var jo søren me like gammel som oss... så ble useriøst.. er ikke gøyt da.. :D

Lenke til kommentar
Hehe, det var ikke noe Trening i det hele tatt.. bare tull.. Til slutt fikk de Trenerne sparken, og fikk en ny trener.. Men hun var jo søren me like gammel som oss... så ble useriøst.. er ikke gøyt da.. :D

sikkert ikke...de snylter jo pengene deres..

det er faen ikke gratis å drive med sport heller da..og når alt bare er shit på trening så blir jo alt bare mye værre :roll:

Lenke til kommentar
Hehe, det var ikke noe Trening i det hele tatt.. bare tull.. Til slutt fikk de Trenerne sparken, og fikk en ny trener.. Men hun var jo søren me like gammel som oss... så ble useriøst.. er ikke gøyt da.. :D

Husk alderen betyr ingen ting når du trener, skal respektere trenerne. Jeg blir trent av en 16 åring... rødt belte med 3 sorte

Lenke til kommentar
Gikk på Taekwondo i en stund.. fikk oransje belte.. men sluttet fordi det ble for useriøst.. fik trenere som spiste Hamburger midt i treningen..  :D

lukta av hamburgere var sikkert ikke fristende i midten av en treningsøkt :D

Hehe, det var ikke noe Trening i det hele tatt.. bare tull.. Til slutt fikk de Trenerne sparken, og fikk en ny trener.. Men hun var jo søren me like gammel som oss... så ble useriøst.. er ikke gøyt da.. :D

Hvor trente du? hva trente du?

Var det via forbund eller privat?

 

Lurte. :)

Lenke til kommentar

En annen "kampsport" som har vist potensiale er Krav Maga. Grunnen til at jeg satte kampsport i gåseøyne er at det er mer selvforsvar en kampsport. En av prinsippene er at i kamp er alt lov og målet er å nedlegge motstanderen så den blir ganske brutal dog effektivt.

 

Brukes av det Israelske forsvare,,,

Lenke til kommentar
Jeg har bare drevet med Shotokan Karate i ca 1 år. Har orange belte for tiden :blush: Jeg fikk lov til å hoppe over 9. kyu og rett til 8. på min aller første gradering. Weee ^^

Tror det er vanlig for alle untatt juniorene :) Har trent bare et halvt år her, og ligger følgelig på 8. kyu. Var egentlig Shotokai som åpna for min interesse. Da visste jeg ikke en gang at det var forskjellige grener og trodde svart var bare svart, altså nådde man toppen ved svart :lol: Er glad jeg begynte med Shotokan forøvrig

Lenke til kommentar
Jeg har bare drevet med Shotokan Karate i ca 1 år. Har orange belte for tiden  :blush: Jeg fikk lov til å hoppe over 9. kyu og rett til 8. på min aller første gradering. Weee ^^

Tror det er vanlig for alle untatt juniorene :) Har trent bare et halvt år her, og ligger følgelig på 8. kyu. Var egentlig Shotokai som åpna for min interesse. Da visste jeg ikke en gang at det var forskjellige grener og trodde svart var bare svart, altså nådde man toppen ved svart :lol: Er glad jeg begynte med Shotokan forøvrig

de fleste tror de, jeg også trodde det før jeg startet...

men så var jeg vel en ca 10-12 år når jeg startet også da...

 

men nå vet jeg at med svart belte har man kommet ca 20% av veien til det høyeste beltet...

Lenke til kommentar
Vær litt sakelig da LarsP..

 

En ting man bør vite når man sammenligner kampsporter så er det at den typen kamsport som Taekwondo\Karate osv ikke kan brukes i vanlig kamp siden det er sltfor stor fare for at de får dødelig utfall... Man overlever ikke en dolyo shagi i hodet.. (kan ikke skrive koreansk)

 

Derrimot Judo for eksempel er perfekt til å "leke" med. Her kan man demonstrere sporten i fullkontakt uten at det er fare for at du dreper noen.. For eksempel kastene går ut på at du skal beskytte hodet til offeret samtidig som du knyter han fast i seg selv så han ikke kan røre seg.

 

Det er dumt å sammenligne kampsporter!

 

edit: han vennen til LarsP kunne sikkert ha drept deg hvis han ville, men jeg tror ikke det er det han vill.. Derfor blir det litt amputert når han skal demonstrere det..

det er sikkert dette du mener

 

bande_m.jpg

 

man kan overleve det...

 

det heter dollyo chagi eller dollyo-chagi

 

ser ikke så bra ut, men er som alt annet kraftig...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

når man trener taekwondo, er det første man lærer å aldri bruke det med mindre det er det eneste altrnativet. man lærer heller ikke så dødkige teknikker før man kommer litt opp i gradene heller. jeg har rødt belte med svart stripe, og har lært noen skumle knep...f.eks: hvor i ansiktet man skal treffe, for å lamme/ødlegge nerver som sender signaler til hjernen,diverse spark som ofte kombineres med slag....håper jeg aldri må bruke noe av dette....

Lenke til kommentar

Hei folkens.. Jeg trener Norges hardeste kampsport: Kyokushinkai karate.

Neon kjenner vel til Knockown karate?

 

Kyokushinkai karate er grunnlagt av Masutatsu (Mas.) Oyama. Mas. Oyama studerte og trente i mange forskjellige kinesiske, koreanske og japanske kampsystemer. Etter lang tids trening, hvor han tok den beste teknikk fra de forskjellige systemer, og ytterligere forbedrede og utviklet dem, grunnla han i april 1955 sin egen organisasjon, den berømte KYOKUSHINKAI-KAN.

 

Denne karaten er ikke til å spøke med. DU får lære mange ulike teknikker og slag, spark, knep til å ungå å bli drept, slått ned eller no' sånt!

 

For en stund siden ble jeg utvist av karaten pga. rekte tunge til Sensai (træner) mens han så på.

Endret av Conan_Warrior
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...