Gå til innhold

Mange som trener kampsport her?


UUnreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finns plasser der dere faktisk kan diskutere kamsport seriøst, med mange høyt graderte og andre folk som har peiling som diskuterer. Alt som er useriøst blir fjernet.

 

Er ett annet forum.... vil ikke si det her så posten blir stengt.

 

Så de som er interresert får sende meg en mld. :)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at det er noe sammenheng mellom mønster og kamp. Mange som er gode i mønstre er gode i kamp. Ikke vet jeg, kanskje jeg kan finne ut selv :w00t:

ok, jeg er ikke så god i mønster :p

 

er vel helst at de fleste som er gode i mønster satser litt mer på trening, dermed blir de bedre i kamp også...

 

kamp og mønster er 2 forskjellige ting,

kamp= ikke så mye fokusering på perfekte stillinger og markeringer

mønster= mest fokusering på stillinger og markeringer

Lenke til kommentar

Har trent kickboxing i omtrent 1 år, men sluttet etter at det ble FOR ensformig. (Er såklart mye repetisjoner og sånt, men det ble for mye for både meg og halvparten av de andre som var med.)

 

Så noen sa tidligere i tråden at det ikke er noe teknikk i kickboxing. Dette er ihvertfall rent tull. Det ligger mye teknikk inne i kickboxing, og det skal en god del trening til for å få til perfekte slag og spark.

 

Har dog lyst til å begynne med en ny form for kampsport når jeg flytter til Trondheim.

 

Noen som vet om det er noen Thaiboxingklubb (Muay Thai) i Trondheim?

Evt noe annen kampsportklubb? (Ikke kickboxing)

Lenke til kommentar
Har trent kickboxing i omtrent 1 år, men sluttet etter at det ble FOR ensformig. (Er såklart mye repetisjoner og sånt, men det ble for mye for både meg og halvparten av de andre som var med.)

 

Så noen sa tidligere i tråden at det ikke er noe teknikk i kickboxing. Dette er ihvertfall rent tull. Det ligger mye teknikk inne i kickboxing, og det skal en god del trening til for å få til perfekte slag og spark.

 

Har dog lyst til å begynne med en ny form for kampsport når jeg flytter til Trondheim.

 

Noen som vet om det er noen Thaiboxingklubb (Muay Thai) i Trondheim?

Evt noe annen kampsportklubb? (Ikke kickboxing)

De har Taekwon-do i Trondheim, eller så har du klubben min som ligger 3-4mil nord fra trondheim, men det blir vel litt mye prakk å kjøre..

Lenke til kommentar

Har drevet med karate (shotokan karate) lenge (rundt 5 år). Er ikke spessielt god, men går der for å ha noe å finne på og for å trene litt...

 

Når det gjelder diskusjonen om hvem som hadde vunnet av forskjellig kapsporter/stiler. Så er det nesten umulig å si. En bokser tåler mer og slår hardere enn en karate utøver, men så er karate utøveren mye raskere enn det bokseren er.

Jeg gikk mot norges beste karata utøver en gang, og han var så rask at jeg merka ikke at han hadde beveget seg før jeg hadde et spark i hodet...

 

Har foresten brunt belte...

Lenke til kommentar

Trent Taekwondo i 8 år til sammen! :D Fikk vel blått belte i GTF taekwnodo klubb. Så byttet jeg til en bedre klubb (keumgang taekwondo klubb) Da fikk jeg 4 dobbel gradering og fikk blått belte. Deretter tok jeg to graderinger til og endte opp med rødt belte på under et år :w00t: men nå har jeg tatt en pause og er usikker på om jeg skal begynne igjen. :hmm: Ble litt lei i lengden etter så mange å!

Lenke til kommentar

Har drevet på med boxing en bitte liten stund nå. Litt over 1år tror jeg. Det var en liten overgang fra å ha spillt fotball i 8 år(selvom det var spisse albuer der også).

Er usikkker på om jeg skal begynne å gå kamper. Jeg begynte egentlig for treningas skyld og har ikke lyst til å ende opp som grønnsak. Men det er jo morro da.

Lenke til kommentar

Har trent taekwonddo i 4 år nå. World taekwondo federation vel og merke. Har svart belte. Ikke at jeg har noe imot GTF eller NTN som det nå heter, men det er ikke godkjent av noen koreanske folk, og kan derfor ikke være med i OL.

Har samme trener som Nina Solheim hadde, (dere vet vel hvem hun er) Kim Jae Wha. Utrolig flink. Google him :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...