sintra Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Er det noen som har erfaringer med Denne Skal brukes til mest kontorarbeid og internett, noe spilling, men ikke de mest avanserte. Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Vurderingene i testen på barbara.no er vel gjort med en pris på rundt kr 15-16K i tankene.. Nå selges tilsynelatende samme maskin (40gb disk mot 80 i test, og 256 ram mot 512 i test) til kr 11.995,- på komplett. Så vidt jeg kan se er det ingen maskiner med tilsvarende stats (spesielt oppløsning på skjerm) som kan måle seg i denne prisklassen. Dette må da være en ypperlig maskin prisen tatt i betraktning. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (spesielt oppløsning på skjerm Den har jo elendig oppløsning ! (bare XGA i "wide" format wxga) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Medion er ikke noe veldig bra merke. Butikken jeg er serviceteknikker for selger dem, og det er mye feil på Medion som merke. Litt mer tradisjonelle merker, er det MYE mindre feil på ... Det er kanskje en grunn til at det er så billig ? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Og den grunnen er at det er ukens tilbud på komplett Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Maskinen er bra den, Fujitsu har en nesten lik en med litt dårligere spesifikasjoner. PCen er ikke dårlig fordi den har Medion merke. Angående skjermen så synes jeg 1280x800 er perfekt oppløsning på den størrelsen. Den er like bred som min desktop 17" LCD. Har fått mange kommentarer på at det er den beste bærbare skjermen de har sett. Den føles ut som en desktop skjerm. Fin til spil også. Viften går litt inn i mellom, men det er ikke plagsomt i det hele tatt. Denne PCen er det beste kjøpet for tiden, sett i forhold til prisen. Men jeg ville bestilt 256MB ekstra RAM, det er en nødvendighet. På ITavisen er den månedens bærbare PC. lqpl Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 ufo: har Medion egen importør? hvem håndterer doa og ev reklamasjoner for butikk? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) ufo: har Medion egen importør? hvem håndterer doa og ev reklamasjoner for butikk? Tror Compare Support er norsk "importør" for Medion. Det er ihvertfall de vi ringer til når vi har en doa/teknisk doa Medion. Ellers veit jeg at Strax driver service på Medion-produkter... Uansett, så er butikken man kjøper maskinen fra, ansvarlig for å håndtere slike ting. De kan ikke nekte å ta imot, for å si det sånn... Endret 9. august 2004 av ufo Lenke til kommentar
sintra Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Men er det noen på forumet som har denne, og kan si noe om dere er fornøyde, hva er bra, hva er dårlig. Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 (spesielt oppløsning på skjerm Den har jo elendig oppløsning ! (bare XGA i "wide" format wxga) Jeg mente ikke att oppløsningen var spesielt bra, men at 1200x800 er minimum i mine øyne. Om skjermen er bred eller ikke ved ønsket oppløsning bryr jeg meg heller lite om. Jeg hadde problemer med å finne tilfredstillene maskiner i denne prisklassen med denne oppløsningen. Dette var uansett ikke en pc jeg vurderte til meg selv, men til en venninne som er student. Med extra ram blir prisen 12500, og da er det bare 500 opp til Elitegroup Green 556E PRO :multicom :test dinside (testet med andre specs riktignok) Skal sammenligne de to, og antagelig poste hva som bestilles senere i kveld. Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Konklusjon: Min venninne har valg å bruke kr 12K på bærbar til tross for at jeg har prøvd å overbevise henne om at denne summen blir helt feil. Enten bør prisen opp i minst 13, eller så er det like greit å kjøpe en maskin til 7-8, og heller bytte den ut ved økte krav og bedret økonomi. Valget faller da på ukens tilbud hos komplett, nemlig Medion MIM2030. Jeg kan ikke se at det er mulig å få mer pc til akkurat 12K, akkurat nå. En venn og kollega av meg gikk for Elitegroup Green 556E PRO med disse specs, til 14K. Jeg mener dette er et langt bedre kjøp, så sant du har de extra 2K. Jeg ville antagelig bestilt meg sistnevnte selv, om det ikke var for at hjemmepc ordningen på jobben starter i løpet av 1-2 mndr. Håper bare de har vett på å tilby noen skikkelige maskiner, og ikke bare HP pavilion som sist. For en ting er sikkert; da velger jeg heller stasjonær! Håper andre enn meg har hatt nytte av denne tråden. Det har i alle fall vært befriende å få lufte argumentene før beslutningen ble fattet! Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Tror Compare Support er norsk "importør" for Medion. Det er ihvertfall de vi ringer til når vi har en doa/teknisk doa Medion. Ellers veit jeg at Strax driver service på Medion-produkter... Compare Support er ikke importør nei....Jeg jobber der, og vi driver kun med support Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå