Gå til innhold

slipp å installere en eneste kodek til


andesam

Anbefalte innlegg

Det er sikkert mange som vet om dette, men siden det er noe aktivitet i dette forumet så er det vel noen uvitne.

 

Istedenfor å installere alle disse kodekene (som ofte fører til en det trøbbel), så kan man heller laste ned Video Lan (VCL Player). Da slipper man å installere en eneste kodek for å se filmer (som er kodet). Programmet er freeware.

 

Legge inn subtitles:

 

velg file>open file (eller disc eller hva du vil åpen), så kan du hukke av for subbtitles også velger du en subbtitle fil.

 

Videolan.org

 

VCL Player (windows)

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt VCL player en stund og har ikke støtt på noen filer den ikke klarer å spille. Spiller til og med VOB filer (u encoda dvd). Har ikke lest igjennom alle kodekene den klarer, men det er en temmelig lang liste.

 

Men kan jo være en ide å insallere xvid og divx hvis man skal bruke noen andre programmer noen ganger til å spille filmer med. Eller til encoding.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

prøvde denne på en laptop og fungertre fint intill jeg skulle se en dvd.det gikk ikke.

begynner å bli passe lei av alle codekene.

på stuepcèn kan jeg heller plutselig ikke se dvd.det er lenge siden jeg så dvd på den innstallasjonen,men jeg har gjort det....forstår ikke hvorfor....

Lenke til kommentar
Det som er kjipt med vlc er at den har litt lite innstillinger for bilde-format (anamorphic widescreen etc. noe som er veldig kjekt hvis du skal bruke tv-out til en widescreen tv), fargejustering, eq etc.

Du kan skrive inn hvilket format du vil ha på filmen selv da. Se under preferences og velg show advanced options. Jeg selv bruker BSPlayer til film.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...