Gå til innhold

Ble Bluejacked! Nei og nei.....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For de som ikke er mobilnerder og som ikke holder seg oppdatert på ting som majoriteten av folka her på forumet så er det jo en slags nyhet. Må innrømme at artikkelen ikke akkurat sa mye eller var spesielt godt skrevet. Men syns ikke det er noe å le av heller.

Nåja... For å bruke samme kilde kan jeg jo henvise til DENNE artikkelen som ble skrevet i vg i november. :p Å skrive om at det samme skjedde med en person nå 8 måneder etterpå er vel litt..... :roll:

Var det slik med ABS-bremser på sin tid oxo tro? Först kom det en hau biler med denne teknologien. Og så 8 måneder etterpå skrev vg at nå var det faktisk en som hadde fått bruk for ABS-bremsene sine!! :tease:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Hvis du leser Dagens Næringsliv idag dukker det opp en ganske artig artikkel kalt "Nytt på nytt på nytt". Den har lite med bluejacking å gjøre, men det er ikke første gang avisene skriver unødvendige ting.

Husker forresten jeg så et nyhetsinnslag for lenge siden om den første mannen i Norge som fikk bruk for airbagen i bilen sin. Det jeg husker fra reportasjen var at han kolliderte i 80 med en Mercedes S-klasse, fikk airbagen i ansiktet. Og ventet på hjelp mens han satt i veikanten og spiste en appelsin. Sensasjon? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis du leser Dagens Næringsliv idag dukker det opp en ganske artig artikkel kalt "Nytt på nytt på nytt". Den har lite med bluejacking å gjøre, men det er ikke første gang avisene skriver unødvendige ting.

Husker forresten jeg så et nyhetsinnslag for lenge siden om den første mannen i Norge som fikk bruk for airbagen i bilen sin. Det jeg husker fra reportasjen var at han kolliderte i 80 med en Mercedes S-klasse, fikk airbagen i ansiktet. Og ventet på hjelp mens han satt i veikanten og spiste en appelsin. Sensasjon?

Ja de skriver om mye unyttig ;) Men poenget er jo at bluejacking har foregått aktivt i godt over et år og har til og med egene hjemmesider dedikert til temaet. Jeg tror ikke denne mannen var den förste i Norge som ble bluejacked. Tror du?

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg selv gikk rundt og bluejacka på Aker brygge i helga. Sendte ikke noen bilder. Bare notater og kontakter, men neimen hvor morro det kan være.

Forresten så ka man sende bilde uten at den andre enheten må godta. Bare tilknytt en kontakt et bilde og voila.

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke problemet med dette.. Jeg blåjakker selv, og blir Blåjakket.. ser ikke problemet, er jo bare morsomt..

Ikke noe problem her. Men du henviser kanskje til journalisten i vg?

"Stakkars journalisten... Komme frem fra hullet ditt så skal jeg fortelle deg om en ny skummel ting som man kan gjøre med mobilen sin. Nå kan man nemlig gjøre mere enn å bare ringe med den! Helt sant! Man kan til og med sende bilder til hverandre" :scared:

Lenke til kommentar

Snart kommer dem vel med advarsler om at bluejacking er farlig bla bla osv osv. At man må huske å slå av bluetooth. Fakta er at det ikke er så veldig lett å hente ut info fra telefoner. Ikke kan man gjøre det med alle mobiltelefoner som har bluetooth heller. Det er ganske begrenset.

Sjøl bluejacker jeg mye når jeg reiser. De fleste tar det med et smil, mens noen blir sure. Heldigvis er det få som blir sure. Vil bli bluejacked sjøl, men skjer jo aldri :p

Lenke til kommentar
Forresten så ka man sende bilde uten at den andre enheten må godta. Bare tilknytt en kontakt et bilde og voila.

Föler meg kanskje ikke så lur men gidder du å ta det step by step? Skjönner ikke hvordan jeg skal få det til. Har ingen blåtann enheter som jeg kan pröve med heller.

Lenke til kommentar

Sånn jeg gjør det på min T630. (gjelder vel da også resten av SE telefonene)

1: Lager en kontakt som heter "Sjekk billedgalleriet"

2:Går så inn på meny->telefonliste->bilder.

3: Så velger jeg kontakten jeg nettop lagret.

4: Derretter velger du hvilket bilde du vil ha tilknytta kontakten. Så er det bare å sende i vei.

Lenke til kommentar
Näslund sjekket discovery-funksjonen på telefonen, og oppdaget at han fikk kontakt med flere andre Bluetooth-brukere i området.

DISCOVERY-funksjonen????

Har de ikke et Norsk ord for det?

På en annen side så kan jo bluejacking (Blåjekking(hoho) være bra.

Hvis Walter_melon hadde sent meg noen fine bilder uten at jeg var klar over det hadde jeg nok brutt ut i lovsang og levd herrens glade dager ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...