Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Farlig å ikke ha filterset med Nextgentel?

Anbefalte innlegg

For å få grønne lys når jeg laster ned torrents har jeg nå gått inn på http://endring.nextgentel.no og satte routeren min til "Én IP-adresse, uten filtersett".

Så vidt jeg har forstått er jo dette ikke så sikkert, men jeg har jo norton firewall i tillegg? Hva er egentlig sikkerhetsrisikoen på dette? Hva er det som kan skje? :hmm:

Har Netopia 3357 men bruker ikke den trådlös.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er slik jeg også har forstått det. Men hvor farlig er løsningen jeg har gjort?

Vel, norton firewall er ikke verdt en dritt, men direkte *farlig* er det vel ikke....er det ikke lettere å bare åpne endel porter til BT (tror bt bruker noe i området 6700-6800, er ikke helt sikker). Men men, hackere har sikkert ikke stor interesse av å se på feriebildene du tok med digitalkameraet eller lese stilene du skrev i fjor... :)

Lenke til kommentar
Det er slik jeg også har forstått det. Men hvor farlig er løsningen jeg har gjort?

Vel, norton firewall er ikke verdt en dritt, men direkte *farlig* er det vel ikke....er det ikke lettere å bare åpne endel porter til BT (tror bt bruker noe i området 6700-6800, er ikke helt sikker). Men men, hackere har sikkert ikke stor interesse av å se på feriebildene du tok med digitalkameraet eller lese stilene du skrev i fjor... :)

Sikkert kos for dem å bruke hans system til andre ting, dog.

Lenke til kommentar

Du trenger da bare forwarde noen porter til maskinen du sitter på for å få grønne lys?

Selv bruker jeg en klient uten lys så jeg vet ikke helt...

Hvilken klient bruker du forresten? En god klient bør ihvertfall ha mulighet til å stille inn hvilke porter du skal bruke. Den originale BT klienten regnes IKKE som en god klient.

Vet ihvertfall at om du ikke forwarder porter får du temmelig ræva hastighet på BT.

Endret av nåvi
Lenke til kommentar

Reality Check:

Hvis du åpner alle porter og forwarder alt så er du i akkurat samme situasjon som alle Telenor ADSL kundene med PPPoE uten router.

Farligere enn det er det ikke.

Brannmuren i routeren er en bonus, den skal ikke være det sentrale sikkerhetsleddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...