Sjefern Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 For å få grønne lys når jeg laster ned torrents har jeg nå gått inn på http://endring.nextgentel.no og satte routeren min til "Én IP-adresse, uten filtersett". Så vidt jeg har forstått er jo dette ikke så sikkert, men jeg har jo norton firewall i tillegg? Hva er egentlig sikkerhetsrisikoen på dette? Hva er det som kan skje? Har Netopia 3357 men bruker ikke den trådlös. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg har fjernet filtersettet og forwardet port 1-45000 til min lokale IP, huset står enda :!: Går greit det, men det kan lønne seg å ha en firewall på PCen. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Godt å höre :!: Men i värste fall? Lenke til kommentar
mokkmokk Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 er unødvendig å haxxe rundt slik. jeg får grønt uten. bruker azureus klient. den åpner nødvendige ting i ruteren automagisk. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Tviler på at den klienten din konfigurerer ruteren for deg automagisk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Azureus har uPNP-plugin. Den fikser flere routere, men trolig ikke NGT sine. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Det er slik jeg også har forstått det. Men hvor farlig er løsningen jeg har gjort? Lenke til kommentar
px Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det er slik jeg også har forstått det. Men hvor farlig er løsningen jeg har gjort? Vel, norton firewall er ikke verdt en dritt, men direkte *farlig* er det vel ikke....er det ikke lettere å bare åpne endel porter til BT (tror bt bruker noe i området 6700-6800, er ikke helt sikker). Men men, hackere har sikkert ikke stor interesse av å se på feriebildene du tok med digitalkameraet eller lese stilene du skrev i fjor... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Det er slik jeg også har forstått det. Men hvor farlig er løsningen jeg har gjort? Vel, norton firewall er ikke verdt en dritt, men direkte *farlig* er det vel ikke....er det ikke lettere å bare åpne endel porter til BT (tror bt bruker noe i området 6700-6800, er ikke helt sikker). Men men, hackere har sikkert ikke stor interesse av å se på feriebildene du tok med digitalkameraet eller lese stilene du skrev i fjor... Sikkert kos for dem å bruke hans system til andre ting, dog. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Argh Er det farlig eller er det ikke. Noen sier det ikke er noe problem og andre sier at folk kan ta over maskinene min. Har prøvd å åpne porter men ikke hatt noe hell der. Konstant gule lys uansett. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Alt er relativt. Det er litt latskap å slå av hele filtersettet fordi du ikke får til å åpne noen porter. Jeg har samme ruter som deg.. Har en oppskrift som sikkert kan hjelpe deg. Kan paste url til deg senere i dag når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Ok Det hadde vært snilt. Ble så fornøyd når jeg endelig fikk sikkerlige hastigheter. Vil ikke miste de igjen , men jeg vil ikke ha dataen åpen for alle og enhver heller. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Har du prøvd de oppskriftene du finner på www.relativt.net forresten? Lenke til kommentar
GoodGoing Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Heisan, Jeg åpnet bare portene som BT trengte på mitt NGT modem. Det gikk veldig fint. Kanskje dette kan hjelpe deg? http://www.relativt.net Portene som må åpnes finner du på BT sine sider. Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Du trenger da bare forwarde noen porter til maskinen du sitter på for å få grønne lys? Selv bruker jeg en klient uten lys så jeg vet ikke helt... Hvilken klient bruker du forresten? En god klient bør ihvertfall ha mulighet til å stille inn hvilke porter du skal bruke. Den originale BT klienten regnes IKKE som en god klient. Vet ihvertfall at om du ikke forwarder porter får du temmelig ræva hastighet på BT. Endret 9. august 2004 av nåvi Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) http://home.no.net/nextgent/index.php?p=ftp2#Filter<-- her finner du oppskriften jeg brukte Hvorfor du ikke bør deaktivere filtersett: http://www.relativt.net/artikler/21.html Endret 9. august 2004 av darkness| Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Jeg får pröve når jeg kommer hjem fra jobb. Men takker for hjelpen. Nå må jeg dra Edit: bruker azureus Endret 9. august 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Reality Check: Hvis du åpner alle porter og forwarder alt så er du i akkurat samme situasjon som alle Telenor ADSL kundene med PPPoE uten router. Farligere enn det er det ikke. Brannmuren i routeren er en bonus, den skal ikke være det sentrale sikkerhetsleddet. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Tilbake til begynnelsen da med andre ord. Noen sier det er farlig og andre ikke. Er det ikke noe problem så gidder jeg jo ikke å styre med det. Er ikke norton firewall en god sikkerhet da? *8 min til jeg må dra på jobb * Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Altså, for å få dette inn med teskje: er hensikten med dette å oppnå høyere hastighet på dataoverføringen inn til og ut fra router? Håper noen gidder å svare, kanskje jeg lærer noe nytt idag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå