Gå til innhold

Ny pc, anbefalninger?

eirik.j

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ny pc for vel et halvannet år siden.

Det jeg har hatt siden da er:

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 (ganger 2)

Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

Jeg har siden da vært fornøyd med den helt til jeg i et misslykket forsøk på å videre overklokke maskinen min klarte å "borke" den om dere skjønner hva jeg mener.

Derfor skal jeg nå kjøpe en ny PC, men er ikke akkurat oppdatert på sockets og alt det så jeg lurer på om noen har noen forslag. Jeg ser primært etter CPU/hovedkort/RAM kombinasjoner som gir bra ytelse for pengene.

Denne maskinen kommer til å bli brukt til både arbeid og tunge spill (hører doom3 er rett rundt svingen :D) og også brenning av dvder osv, rett og slett ganske generell bruk.

Jeg har egentlig ingen konkret øvre grense for hva denne saken skal koste, men jeg hadde håpet å holde det under 7 000 kroner, kommer ann på om jeg får en bra deal eller ikke.

Endret av eirik.j
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAMen min står der alerede, og dessuten tror jeg jeg klarte å frittere den og når jeg i min idioti skulle overklokke maskinen.

Noen som har noen alternativer til en litt kraftigere løsning? har tenkt til å spille en del tunge spill på maskinen og liker at grafikken ser bra ut :p

Lenke til kommentar

HK og CPU hovedsakelig, men jeg er ikke fremmed for tanken å kjøpe ny RAM siden den beste HK/CPU for meg kanskje ikke bruker samme RAM type, og rett og slett fordi jeg ikke vet helt hva slags stand den RAMen jeg har nå er i, teknisk sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...