Gå til innhold

Hva synes dere om guiden egentlig..?

Anbefalte innlegg

Leste nettopp gjennom del 4 av nybegynnerguiden, og jeg vil fremdeles ikke si at den guider noen til noe som helst. Det å snakke litt løst og fast om vannkjøling,TEC osv må vel forvirre i større grad enn det faktisk hjelper nybegynnere å overklokke.

I del 2 var man tidvis på rett spor synes jeg, når man forklarte litt grunnleggende om FSB og multiplier,men hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke gå systematisk fram for hver enkelt prossesor, og hvilke forutsetninger som gjelder med tanke på låst multiplier, Vcore-endringer etc.

Når jeg begynte med overklokking vet jeg at dette var ting jeg lurte på, det går tross alt en stund før en nybegynner har reell interesse av å vite hva TEC egentlig står for...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"OK`s redaktør Lars Bjerke har en nybegynnerguide om vannkjøling under utarbeidelse, med vekt på de tekniske detaljene. Her vil jeg bare kort forklare hva et vannkjølingssett består av, og hva du bør være oppmerksom på når du vurderer å legge hørselvernet på hylla og kjøpe en liten akvariepumpe i stedet"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...