Gef Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Har en kompiss som bor oppe i Sarpsborg. Har møtt ham her faktisk, men han henger ikke her lenger. Jeg har snakket endel med ham, men ikke så mye i det siste pga. ferie. Når jeg møtte ham, ble vi gode venner med en gang. Han er et flott menneske, med god humor og vet altid til å få folk til å smile. Han tenker altid positivt om ting, og liker å finne på mye sprell. Han hadde fortalt meg litt av hvert om sin hverdag, noe som etterhvert viste seg å ikke stemme helt. Han inrømmet det selv at han ikke hadde snakket sant, og var fryktelig lei for det. Det var da han begynnte å snakke om at han er ensom, at han ikke har noen gode venner der han bor nå. Ingen å stole på, ingen som bryr seg om ham. Han sier til meg at det er ingen som vil ha ham, ingen som vil legge merke til ham om han er borte, han kan like så greit bare DØ! Ja, han brukte setningen "Jeg kan like så gjerne DØ!". Jeg satt der og ante ikke noe slikt i det hele tatt. Han fortalte meg at han går rundt med selvmordstanker, om å ta livet av seg selv. Jeg ble redd og begynnte og snakke med ham, prøve å oppholde ham på MSN så lenge som mulig. Jeg fortalte ham at det skal ikke skje noe som helst, prøvde å få ham over på andre tanker. Jeg sa ikke bare en masse bull shit til ham for å få ham bort fra slike tanker, alt jeg sa mente jeg, så jeg løy ikke om noe til ham. Vi hadde en lang samtale, og det virket som om han hadde kommet på andre tanker. Når jeg sitter og modererer for ca 15 min siden, begynner han å skrive til meg på MSN. Dette sier han: Du har aldri hatt så vondt som jeg har nå.. Det er ingen grunn til det, men jeg begynner nesten og tippe over.. Holder på og bli psykisk syk Har tatt en ekstacypille og drukke 96% nå Hade (han går offline) NÅ begynner jeg å bli virkelig bekymmret her! Jeg bor i Sandnes, det er langt unna, så jeg kan liksomt ikke stikke bort til ham for å stoppe dette. Har verken tlf nummeret, eller vet nøyaktig hvor han bor. Vet bare fornavnet hans. Hva kan jeg gjøre? Jeg må gjøre noe!! liker ikke dette Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Oj Satan! Dette er er ikke bra. Heldigvis er det slik at de absolutt aller fleste som skulle finne på å ta en ecstacypille, takler det greit, jeg er faktisk mer bekymra for spriten, og kanskje spesiellt i våre dager. Det er desverre ikke noe du kan gjøre akkurat nå. Men du burde definitivt gjøre noe om du får kontakt med ham igjen. EDIT: Det er ikke en måte å skaffe etternavn på? Endret 9. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Huff og huff! KA kan man gjøre da? Dette er trist å lese for de tankene kommer og går hos meg også. Har blitt mindre av de i det siste men de kommer nok. Vet egentlig ikke ka eg skal si. *tenke* Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Oj Satan! Dette er er ikke bra. Heldigvis er det slik at de absolutt aller fleste som skulle finne på å ta en ecstacypille, takler det greit, jeg er faktisk mer bekymra for spriten, og kanskje spesiellt i våre dager. Det er desverre ikke noe du kan gjøre akkurat nå. Men du burde definitivt gjøre noe om du får kontakt med ham igjen. Ja, lurer bare på hva jeg skal si til ham. Om jeg skal prøve å snakke ham bort ifra slike ting, om jeg skal være litt streng mot ham når jeg snakker til ham slik at han ser at jeg mener alvor og at jeg er bekymmret. Lurer på om det er noen måte jeg skal klare å skaffe noe informasjon om ham slik at jeg kan få tak i tlf nummeret hans eller til foreldrene slik at jeg kan ringe og varsle dem. Eller er det lurt å varsle foreldrene? Har sjekket på MSN profilen hans, men der står det kun fornavn Endret 9. august 2004 av Gef Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Du må...jah..Nei er fan ille lett å vite hva man skal gjøre.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Du må...jah..Nei er fan ille lett å vite hva man skal gjøre.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal trè frem for å ikke "skremme" ham bort hvis han kommer online igjen. Og hvordan jeg skal finne ut noe informasjon om ham. Eneste jeg har er fornavn og mail og vet hvor han bor, men ikke gate addresse eller noe... Lenke til kommentar
cerion Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hvis han er i systemet, så kan kanskje 112 hjelpe deg..Men det er lite sannsynlig Har opplevd lignende selv, men det var ikke noe alkohol eller narkotika innvolvert og jeg vet ikke hvor mye rusen har å si i sånne saker. Forhåpentligvis er det mer et rop om hjelp enn en reel trussel. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Ikke for å være en pessimist: Men du skal ikke, desverre, se bort ifra at han muligens har løyet dette litt på deg også, for å få oppmerksomheten. Om noen virkelig ønsker å dø, så gjør de nettopp det, og da gjør de det uten å lage sirkus ut av det. La oss håpe dette er et "oppmerksomhetsstunt", eller i verste fall overdrevet (i fylla). Dersom du får tak i ham etter denne episoden (forhåpentligvis), så ville jeg vel egentlig ha prøvd å få prata skikkelig med ham, kanskje til og med på telefon. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Satt og tenkte at dette kunne være en spøk fra hans side men nei. Tror nok det er snakk om rop om hjelp. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hmm.. hadde ei veninne med akkuratt samme opplegget, og det jeg fant ut var: Det er absolutt ikke en damn shit jeg kan gjøre med det. Nå kjenner jeg ikke situasjonen, men det beste du kan gjøre er vel å være mye sammen med han, og gjøre så han kan stole på deg. Den eneste som kan finne ut av de tingene er han selv. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hvis han er i systemet, så kan kanskje 112 hjelpe deg..Men det er lite sannsynlig Har opplevd lignende selv, men det var ikke noe alkohol eller narkotika innvolvert og jeg vet ikke hvor mye rusen har å si i sånne saker.Forhåpentligvis er det mer et rop om hjelp enn en reel trussel. De fleste rusmidler forsterker sanseinntrykket/sinnstilstanden. Folk som ruser seg sier ofte at å f.eks ta et skudd heroin er 100 ganger bedre enn en orgasme, mens å være rusa på heroin og deppe er 100 ganger verre enn å deppe edru. Mange har vel opplevd kjipe episoder i fylla, og endt opp med å deppe så det holder? Ecstacy er dog ikke slik, dersom man tar riktige doser er det lykke_lykke_LYKKE under selve rusen. Etterpå kan det dog gå heftig for seg. La oss håpe han fikk i seg rent stoff, om han fikk i seg noe stoff. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Ikke for å være en pessimist: Men du skal ikke, desverre, se bort ifra at han muligens har løyet dette litt på deg også, for å få oppmerksomheten. Om noen virkelig ønsker å dø, så gjør de nettopp det, og da gjør de det uten å lage sirkus ut av det. La oss håpe dette er et "oppmerksomhetsstunt", eller i verste fall overdrevet (i fylla). Dersom du får tak i ham etter denne episoden (forhåpentligvis), så ville jeg vel egentlig ha prøvd å få prata skikkelig med ham, kanskje til og med på telefon. Det er det jeg håper på, at det bare er tull at han har tatt extacy pille og drukket...at han prøver å få oppmerksomhet. Men hva om jeg tror det, og han snakker sant? Klarer nesten ikke å tenke på at dette kan være tull, jeg må nesten ta det han sier serriøst....jeg klarer ikke å ta det på andre måter nå! Jeg må få pratet med ham på et vis, jeg er bare redd for å være for brå slik at han blir "skremt" og ikke vil prate mer med meg. Tror det hjelper lite å ringe 112 dersom jeg kun har fornavn. Er nok mange som heter det samme som ham i det området. Det er et veldig vanlig navn. Jeg er fryktelig bekymmret... Lenke til kommentar
cerion Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 HalTan, bare det at han tenker det er ille nok. Hvis det er et stunt kan det jo utarte og fyren kan ende opp der han vil. Sånne tegn kommer gjerne etter en periode med slike tanker. Gef, ang, å ringe foreldre, det kan tas ille opp til å begynne med, men han vil kanskje komme over det hvis det fører til en dialog og evt. hjelp... Jeg føler ikke at det jeg sier hjelper noe, men jeg klarer ikke å være stille. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Forresten er du sikker på at han har logget seg av? Kan være han blokket det. Vet ikke kordan det kan hjelpe men kanskje han er online forsatt og noen andre kan requeste å få kontakt med han via msn. http://msn.synixtech.com/status/ Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 HalTan, bare det at han tenker det er ille nok. Hvis det er et stunt kan det jo utarte og fyren kan ende opp der han vil. Sånne tegn kommer gjerne etter en periode med slike tanker. Gef, ang, å ringe foreldre, det kan tas ille opp til å begynne med, men han vil kanskje komme over det hvis det fører til en dialog og evt. hjelp... Jeg føler ikke at det jeg sier hjelper noe, men jeg klarer ikke å være stille. Alt hjelper, så å kontakte foreldre hvis jeg får et nummer er ikke lurt i det hele tatt? Er litt usikker... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 HalTan, bare det at han tenker det er ille nok. Hvis det er et stunt kan det jo utarte og fyren kan ende opp der han vil. Sånne tegn kommer gjerne etter en periode med slike tanker. Ja for all del! Jeg prøver å addressere akkurat dette noe akkutte tilfellet. Når folk har slike tanker, er dette måten å si ifra på. Det jeg prøver å si er at stort sett når folk REALISERER slike tanke, skjer det i det stille. Et skrik om hjelp bør tas alvorlig, veldig alvorlig. Lenke til kommentar
cerion Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 HalTan, bare det at han tenker det er ille nok. Hvis det er et stunt kan det jo utarte og fyren kan ende opp der han vil. Sånne tegn kommer gjerne etter en periode med slike tanker. Gef, ang, å ringe foreldre, det kan tas ille opp til å begynne med, men han vil kanskje komme over det hvis det fører til en dialog og evt. hjelp... Jeg føler ikke at det jeg sier hjelper noe, men jeg klarer ikke å være stille. Alt hjelper, så å kontakte foreldre hvis jeg får et nummer er ikke lurt i det hele tatt? Er litt usikker... Det å ringe foreldre, eksen min ringte moren min, jeg kom over det. Det gjorde i hvertfall at jeg snakket mer med moren min og ble mer åpen om det som plaget meg. I mitt tilfelle var det en bra ting. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Forresten er du sikker på at han har logget seg av? Kan være han blokket det. Vet ikke kordan det kan hjelpe men kanskje han er online forsatt og noen andre kan requeste å få kontakt med han via msn. http://msn.synixtech.com/status/ Det er et spørsmålstegn som blinker rødt og grønt på statusen. Passet på å skrive mailen hans riktig. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Det å ringe foreldre, eksen min ringte moren min, jeg kom over det. Det gjorde i hvertfall at jeg snakket mer med moren min og ble mer åpen om det som plaget meg.I mitt tilfelle var det en bra ting. Får da inderlig håpe at jeg kan få tak i nummeret til å ringe dem da. Men det som forvirrer meg er at noen sier at det å kontakte foreldre ikke er bra, mens andre sier det er bra. Så det har vel litt med personen det gjelder å gjøre og situasjonen? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Er det akkuratt bør du gjøre alt du kan. Du kan jo f.eks ringe foreldre og spørre om [Fyll Inn Navn] er hjemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå