Gå til innhold

AMD64 3000+ /3200+ men hvilket hovedkort og Ram..?

Anbefalte innlegg

altså det om det er 800mhz eller 1600 betyr ingenting (tror jeg da)

alle de nye prossesorene kjører på 800mhz fsb, (pentium 4 (socket 478) og a64, socket 754 og 939 så hvidt jeg vet men kanskje det kommer prossessorer med 1600mhz, det aner eg ikkje :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Kan nesten garantere at dette er bedre stabilitets messig en MSI. Vist det kortet er ustabilt så har Alienware et problem, de bruker nemlig det kortet på sin toppmodel.

tips. gjør som meg. Kjøp det samme som Alienware, men fra komplett. Mye billigere. Mitt forige Asus kort var det beste NForce2 kortet etter min mening.

Lenke til kommentar
altså det om det er 800mhz eller 1600 betyr ingenting (tror jeg da)

alle de nye prossesorene kjører på 800mhz fsb, (pentium 4 (socket 478) og a64, socket 754 og 939 så hvidt jeg vet men kanskje det kommer prossessorer med 1600mhz, det aner eg ikkje :hmm:

800 FSB?

200 quadro (dvs ganger 4) altså 800mhz.

Lenke til kommentar

ja jeg har alltid vært veldig fornøyd med ASUS og tror jeg skal holde meg til dem forsatt jeg. Men ingen som kan svare meg om det er en innstilling som overvåker hvor varmt kortet blir (det veit jeg den gjør) men om maskinen skrur seg av hvis det alt for varmt.

+ det minnet som jeg har nevt her Link

funker disse to sammen. Alienware er det et nett sted?? Ps jeg har ikke så mye peiling på dette ennå ;)

Lenke til kommentar
Jeg har også tenkt på å kjøpe:

CPU - AMD64 3200+ eller AMD64 3500+ (Socket 939)

Hovedkort - MSI K8N NEO Platinum Edition eller MSI K8N Neo2 Platinum

Minne - Corsair TWINX1024-3200XL eller noe annet? OCZ?

Jeg får ikke helt bestemt meg. Jeg lurer på om det er verdt å velge 939 socket i stedet? Jeg trenger hovedsakelig all kraften til spill og videoredigering.

Noen som har meninger om dette?

Bra oppsett, gå for Corsair rammen siden MSI anbefaler den til sine HK.

MSI liker ikke TwinMOS ram så godt, derfor kan det bli noen blåskjermer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
noe som er er litt off topic fra det vi snakker om, hva slags verktøy bruker der når dere kliner på Goop på prossesoren? Skalpel? Kniv? Sag? Neglene til dama? :p

Men seriøst hva? Trenger svar fort! Takker for hjelpen

Ehm, tuben?

Lenke til kommentar
noe som er er litt off topic fra det vi snakker om, hva slags verktøy bruker der når dere kliner på Goop på prossesoren? Skalpel? Kniv? Sag? Neglene til dama? :p

Men seriøst hva? Trenger svar fort! Takker for hjelpen

Q-tips eller fingeren din vil gå greit. Du må bare ta en forhåndsregel om at hendene dine er rene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ikke tuben da men når du har klint litt goop utover prossesoren så da vil jeg gjøre det riktig og ikke la det ligge igjen møkk og shit.

Q-tip? Vil ikke goopen da bli tørket inn i q-tip`en?

Har alltid gnidd goop'en ut med tuben jeg. Funker fint det. Eventuelt la ribben mose ut en liten flekk du plasserer på midten av kjernen.

Lenke til kommentar
ikke tuben da men når du har klint litt goop utover prossesoren så da vil jeg gjøre det riktig og ikke la det ligge igjen møkk og shit.

Q-tip? Vil ikke goopen da bli tørket inn i q-tip`en?

Q-tips er det de sier på guiden til overklokking.no ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen driver å handler små varer fra nettet for å oppgradere maskinen min som står skrevet her i forumet. Men jeg lurer på en ting, ser at det står på eksa til AMD64 at du trenger en godkjent Power Supply...

Den jeg har nå er en Enermax Strømforsyning ATX 431W (P-4)

Silent Series for P4/AMD.

Må jeg bytte... :cry: alltid syns jeg har hatt mer enn nok kraftig power supply. Kansje for kraftig til denne?

takker for alle svar hilsen den gule BanAnen

Lenke til kommentar
Hei igjen driver å handler små varer fra nettet for å oppgradere maskinen min som står skrevet her i forumet. Men jeg lurer på en ting, ser at det står på eksa til AMD64 at du trenger en godkjent Power Supply...

Den jeg har nå er en Enermax Strømforsyning ATX 431W (P-4)

Silent Series for P4/AMD.

Må jeg bytte... :cry: alltid syns jeg har hatt mer enn nok kraftig power supply. Kansje for kraftig til denne?

takker for alle svar hilsen den gule BanAnen

Neida. Den du har holder i milevis. Jordeklodevis om du vil. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...