Gå til innhold

AMD64 3000+ /3200+ men hvilket hovedkort og Ram..?

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens, takker så mye for sist og for all den gode hjelpen jeg fikk fra dere.

Etter og nå har lest 10000 talls av innlegg fra dere her så har jeg endelig bestemt meg for og kjøpe AMD 64 3000+ / 3200+ på en sokkel 754 teknologi, og et nytt hovedkort og ram.

Men etter og ha lest utrolig mye om dette så sitter jeg igjen med en finger i hodebunnen min og klør meg febrilsk for jeg veit ikke hva jeg skal kjøpe så dette går opp i opp. Sånn jeg slipper og sitte her rød i ansiktet for at ingen ting fungerer som det skal. Så jeg håper noen her kan hjelpe meg litt for jeg har ikke helt forstått noe av de andre hjelpe innleggene som er skrevet her..

ok her starter det, jeg leste et innlegg der en fyr ble annbefalt dette hovedkortet og jeg selv har sett litt på den siste som jeg har skrevet her;

EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

eller;

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

merk jeg er en fattig student og trenger og gå etter en litt billig pris her. Hvem av disse er bra? jeg trenger ikke så mye jalla ting ved siden av men tror jeg vil trenger fire wire kansje noe ikke EPox har.. Som jeg leste. Men kan man ikke skaffe seg dette i PCI kort?

så var det Minnet ja, jeg er ute etter 1024MB minne men trenger en som er kombitabel med hovet kortet og er bra til spilling som Doom 3 og Half Life 2 når det kommer ut

Har sett en del på disse minnene;

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

eller;

Corsair 1024MB "Dual" minne, en av dem som er bra til en billig penge. Jeg er ikke helt sikker på hvem siden det er så mange av dem men jeg krever go ytelse av brikkene hvis ikke blir jeg misfornøyd. hehe

takker for oppmerksomheten og hjelpen jeg får hvis noen vil hjelpe en stakkars små fattig student.

Mvh

BanAnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel

400 MHz. (PC3200) CL 2-2-2-5, Platinum

Joa. Bra timings til en billig penge. Men det er jo ikke alt.

Lenke til kommentar

ok takk så mye for svar, da blir oppsettet mitt:

CPU - AMD64 3200+

Hovedkort - MSI K8N NEO Platinum Edition

Minne - Corsair TWINX1024-3200XL

og senere når jeg får råd slå slår jeg til med en X800 grafikk kort og :D

Blir Half Life 2 og Doom 3 bra spillbart da??

*gleder meg til lønning* hehe

så litt på komplett her å la merke til dette. På dette ASUS hovedkortet;

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid er det 1600MHz Databuss (maks)

Men på MSI kortet som er nevnt over her er det bare 800Mhz..

Er ikke det en stor forskjell eller har det ikke noe å si. Hva menes med det`?? Ps jeg er nygegynner så vær snill med meg.

Takk for hjelpen!

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Jeg har også tenkt på å kjøpe:

CPU - AMD64 3200+ eller AMD64 3500+ (Socket 939)

Hovedkort - MSI K8N NEO Platinum Edition eller MSI K8N Neo2 Platinum

Minne - Corsair TWINX1024-3200XL eller noe annet? OCZ?

Jeg får ikke helt bestemt meg. Jeg lurer på om det er verdt å velge 939 socket i stedet? Jeg trenger hovedsakelig all kraften til spill og videoredigering.

Noen som har meninger om dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel

400 MHz. (PC3200) CL 2-2-2-5, Platinum

Joa. Bra timings til en billig penge. Men det er jo ikke alt.

Betyr det at de ikke kan anbefales :hmm:

Det må du ærlig talt ikke spørre meg om. OCZ sine EB brikker hadde ikke så bra timings, men skulle vist yte like bra/bedre enn brikker med lavere timings grunnet andre ting. Tror PMI/PQI brikkene duger i lange baner uansett.

Lenke til kommentar

jeg lurer på noe mer, jeg liker og ha ting som er littfremtidsrettet så hvis jeg kjøper meg X800 fra Ati så er dette dumt?

Fordi det ikke har Pixel shader 3.0. hva slags programm er dette? Vil dette kortet her funke bra i Half Life og Doom3? Sånn at jeg kan kjøre instillingene mine høyt?

Hvilken av Nvidia sine kort til pris klassen på X800 er det som er like bra og kansje bedre..?

Lest så mye rundt her nå men det er så mye fram og tilbake om dette så det blir ikke et lett valg nei..

Takker for svar

Lenke til kommentar

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid er det 1600MHz Databuss (maks)

MSI har og 1600MHz. Er ikke 100% sikker på åssen det der funker, men det er nå ihvertfall 800MHz * 2 som er riktig, og det blir jo da 1600...

Lenke til kommentar
MSI K8N NEO Platinum Edition og Corsair TWINX1024-3200XL skulle gjøre det for deg. Kjøp 3200+ @ 2.2 GHz.

ok takk for hjelpen alle. Men si meg, dette hovedkortet her er det noen problemer med denne?? Syns jeg har lest at det er en del folk som er litt irritert for det er noe bugs med program varen. Å når dem skal oppgradere BIOS så blir det bare enda mer rot eller tar jeg feil?

Å by the way er dette en bra pc oppgradering? Vil spille HL og D3 BRA men har et budsjett på 5000 - 6000kr. Grafikkort kommer senere så klart.

Mvh

BAnAnus

Lenke til kommentar

Har selv et MSI K8N Neo PE og en Athlon 64 3000+. Var en del trøbbel i starten med blåskjermer og rebooting i hytt og pine, men etter at jeg flyttet ram-brikkene (1x256MB + 1x512MB Twinmos PC2700) fra dimm slot 2 og 3 til 1 og 2 har systemet vært dønn stabilt.

Et annet problem er feil temperaturavlesning i BIOS. Flashing av BIOS til versjon 1.3 har fikset problemet for mange, men det er fremdeles noen det ikke har fungert hos, meg inkludert. Ingen krise akkurat, men litt irriterende.

Ellers er jo dette hovedkortet meget overklokkingsvennlig hvis du har god nok ram :thumbup:

Lenke til kommentar

MSI har og 1600MHz. Er ikke 100% sikker på åssen det der funker, men det er nå ihvertfall 800MHz * 2 som er riktig, og det blir jo da 1600...

Ja, dette lurte jeg også på når jeg skulle kjøpe MSI K8N Neo Platinum, men det har også 1600MHz buss. Alle nForce3 250-kort ellerno har det. Databussen blir sendt med full duplex, altså frem og tilbake samtidig, så da blir det 2*800MHz.

Jeg har som sagt MSI-kortet, og en 64 3200+ (2,2GHz og 512KB). Har hatt en del trøbbel med ustabilitet og temperaturer, men det ordner seg etterhvert. Godt tips, dersom du velger MSI-kortet, les litt rundt på dette forumet. Der står det masse nyttig.

Noe som også kan være veldig viktig for stabiliteten, er hvor mye Ampere strømforsyningen din klarer å gi på 12v-spenningen. Jeg har 17A på min Chieftec, og det er visst litt under minstegrensa. Kan være derfor jeg har litt problemer med at maskina henger seg osv...

Det skal ikke være enkelt!

Lenke til kommentar
Ikke så ustabil som min tipper jeg, q-tek PSU her :realmad:

Men en Enermax 460 ATX Strømforsyning 20 pins på vei :D

Hva er egentlig forskjellen på 20pins og 24pins btw ? :dontgetit: Noe med S-ata eller.no?

24 pins er for de nye Intel chipsettene 915 og 925. Jeg ville dog uansett ha kjøpt 24 pins utgaven da det som regel følger med en 24 til 20 pins overgang. Da er man sikret kompatibilitet med det nye 24 pins hovedkortpluggen.

Lenke til kommentar

ok... veit ikke om jeg gidder og kjøpe dette MSI kortet alikevell, det værste jeg veit er trøbbel og mas når man har kjøpt noe nytt..

hmmzzz..

Men si meg, dette hovedkortet er det bra??

Link

er det egenskaper som CPU over våking for varme osv? Slik at den skrur seg av hvis den møter en hvis varme??

takker for svar.

MvH

BanAnus

Ps: jeg er ikke en overklokker mann så overklokking har ikke så mye og si på meg. Kansje om 1 2 år.. hehe Men ikke nødvendig nei

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...