G Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Har et nForce3 250Gb chipset basert hovedkort som har hardware brannmur i chipset'et. Å surfe med standardinnstillingene på brannmuren går fint. Men jeg har installert VMware Workstation 4.5 Den har en slags nettverkskort system som kobles mot det fysiske nettverkskortet. Den enkleste nettverksmetoden som jeg lyktes å benytte på et annet oppsett med ZoneAlarm som software brannmur kalles "Bridged Network". I loggen til brannmuren kan jeg lese at en rekke forsøk på "IP address spoofing" har funnet sted. Og det rundt tidspunktet jeg prøvde å koble den virtuell maskinen til Internett. OK, så brannmuren blokkerer for metoden VMware kobler mot Internett. Hvordan slipper jeg denne trafikken igjennom brannmuren? Må jeg velge en annen type nettverksoppkobling for VMware? Eller kan jeg simpelthen åpne for noe i brannmuren, eller er det umulig å slippe slike IP address spoofing forsøk igjennom brannmuren på en sikker nok måte? Det er ihvertfall 4 forskjellig infallsvinkler for nettverksoppsett til VMware: 1. Bridged Networking 2. Network Address Translation (NAT) 3. Host-Only Networking 4. Custom Networking Configuration og alternativt å slippe "Bridged Networking" igjennom i nForce3 chipset'et sin brannmur. Hjelp. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Jeg lurer også på hvordan man stenger Telnet porten? Har gjort noen forsøk, men skannere der ute på Internett sier at Port 23 er og forblir åpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå