ChrML Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Før hadde jeg Windows XP Pro SP1, og har hatt ett problem med BitTorrent som forårsaker fullstendig deadlock (lockup, freeze, eller whatever). Først under Windows XP Pro SP1 har jeg brukt den offisielle BT klienten, og merka etter noen dager at PC'en har låst seg fullstendig opp noen ganger. Først trudde jeg at det var noe galt med ett av driverene mine/programmene mine, men jeg merka etter ca en mnd at det har bare vært når jeg har BT oppe det har skjedd. Tenkte det derfor var ett OS problem, så jeg oppgraderte til SP2, men ble skuffa når jeg så at det samme skjedde etter ca 2 dager ... igjen. Da tenkte jeg at det kan være BT klienten det er noe galt med, så jeg la inn Azureus, men det skjedde også der. Jeg konkluderte med at det må værra ett OS problem med XP, nettverkskort driver problem, eller ett nettverkskort problem. Har på en måte levd med det problemet seinere da (sikkert mange timer med seeding/downloading som har gått tapt pga det ), men for en uke siden la jeg inn (CLEAN INSTALL) Windows Server 2003 Enterprise Edition (ikke nevn ordet pirat her ), men måtte nok en gang bange huet i veggen etter at det skjedde andre natta (med ett SERVER OS). Derfor er det bare nettverkskortet igjen da. Jeg har ett CNet Wireless LAN 311 kort (11 mbps) (CNWL311) som jeg bruker til å connecte til det lokale trådløse nettverket. Har kjørt driverene som fulgte med kortet omtrent hele tiden. I går la jeg inn v2 driverne til det kortet, men jeg opplevde nok en lockup i dag mens jeg spillte Manhunt og hadde 3-4 torrents oppe (irriterende, sikkert og visst). Det tendenserer å skje oftere når jeg er på store BT nettverk/har mange oppe enn når jeg bare har oppe ett lite BT nettverk, så jeg trur det har noe med belastninga på kortet/driverene. Noen andre her som har samme problem med det kortet, og evt løsning? Satt en limit på 60 connections i Azureus for 10 min siden nå, og skal se åssen det funker, men 60 connections er LITE på ett torrent nettverk og gir dårlig ytelse i forhold til ca 200 som det vanligvis har kjørt på (også under lockup), særlig med flere enn 1 torrent (må jo seede ca 24-40 timer etter download after all, det er jo bare fair). Må minne om at PC'en er veldig stabil (hvertfall etter Win2k3), og har ALDRI låst seg når BT ikke har vært oppe. Noe clue? Er det verdt å sende en email til CNET? PS: Lockupen er FULLSTENDIG. Systemklokka stopper, harddisk LED-en lyser aldri, blinkinga bak nettverkskortet er stoppa. Er veldig kjedelig når jeg står opp kl 11:00, og ser at PC'en locka opp kl 03:00, en time etter jeg la meg, fex. Endret 8. august 2004 av chrml Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg har hatt et lignende problem (bare at pc'n lagga no sinnsykt) med bittorrent... Eneste løsning: Ikke bruk bittorent ( i hvertfall ikke den orginale klienten) Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Jeg må bruke BT, veit du iheletatt hvor mange TB med "stuff" det er på <må ikke nevne link > samlesider? Noen forslag til fix/problemkilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå