Gå til innhold

Volcano 12" CPU kjøler

Anbefalte innlegg

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1745

er det noen som har denne kjøleren på en XP3200......?

og gjerne et asus a7n8x deluxe hovedkort....er intresert i hva slags temp du får og om den er grei og montere....? støyer den mye på 3000rpm....?er det mulig å montere ribba først og vifta etterpå....? all erfaring mottas med takk...!(må jeg oppdatere biosen min for å kjøre en XP3200 på et Asus a7n8x.deluxe...?...)...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har den kjøleren ja...

På en Barton 2500+@3200+..som sitter på ett Epox 8Krai Via KT600 HK.

Her er temp. (nå når det er varmt) ca. 39 grader idle..45 full load..noe jeg ikke tror en døyt på.. da mitt gamle MSI-kort (KM400M) med FSB166 rapporterte 48 - 52 med samme CPU@2500+ (dvs. uklokket).. Men alt er stabilt.. så da er det jo morsomt at Bios rapporterer lave temperaturer.. som man kan skryte av på forumet...

Vifta kjører på ca. 3000rpm...

Du hører knapt vifta før ca. 2800rpm...

Kjøle-effekten er *minimal* fra 3000 til max. dvs. 5600rpm, men temp. stiger betraktelig ved min. hastighet..dvs. ca. 1300rpm.. Anbefaler derfor å kjøre på ca. 3000rpm.

Du kan godt ta på sinken først.. og så vifta.

Det med BIOS og A7N8X bør du vel finne veldig fort ut her.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

jeg har prøvd den og den bråkte verre enn en flymotor

har aldri opplevd makan så jeg byttet den med en gang

jeg hørte den fra badet mitt i første og pc sto i kjelleren

med så nye cpuer er det godt mu8lig du bør oppdatere bios men prøv først uten.

starter den ikke så oppdater bios

men det kan godt hende at du trenger en annen cpu slik at du får startet maskinene for å kunne oppdatere bios. Jeg måtte det på en maskin en gang.

Endret av Joggi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg har prøvd den og den bråkte verre enn en flymotor

har aldri opplevd makan så jeg byttet den med en gang

Dersom man monterer denne kjøleren uten å benytte medfølgende rheostat går den (naturlig nok) på full hastighet...

Og det lager bra med lyd ja....48db for å være nøyaktig..

med så nye cpuer er det godt mu8lig du bør oppdatere bios men prøv først uten.

starter den ikke så oppdater bios

men det kan godt hende at du trenger en annen cpu slik at du får startet maskinene for å kunne oppdatere bios. Jeg måtte det på en maskin en gang.

Hva med å sjekke her?

Lenke til kommentar

vulcano 12 er en utrolig kjøler. den kjøler min xp2800+ med helt greie temps inni en barebone! og da kjører eg den på ca 2000rpm. da en den knapt høre den.. den bråker en del mer på ca 3000.. men likevel levelig.. på ca 5500rpm høres den ut som en delta eller noe.. tror ikkje det er noe bedre kjøler som både kan være stille og monster =)

Et minus er att den bruker festeklypene, kan være pluss også. men det er litt drøyt med 700g kobber som henger der! bør være litt forsiktig med å flytte på pcn da..

:thumbup:

bunnlose

Lenke til kommentar

begynner å få lyst den vulcanoen.....vet noen om den er grei å montere på et Asus a7n8x deluxe.......? har i dag en XP2800...tenker på å kjøpe en XP3200 snart....det vil vel guffe opp systemet mitt litt til vel....noen som har oppgradert slik....?var det penga verd....?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har denne, http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SP97 , med en riktignok meget bråkete og effektiv vifte på. Funker meget bra, ser tøff ut og virker gjennomført.

Kjøler helt sikkert supert med svakere vifter også.

Tempen på min amd athlon xp 2600 ligger på 38 grader(cpu) på ett lite, tett datarom med 36 grader i kabinetter. Stiger kun noen få grader ved belastning.

Anbefales.

Vh Rune L :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...