andjoha Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 de siste 2ukene har jeg begynt oppleve et bittelite problem med min forholdsvis nye pc..(rettere sagt hver gang jeg starter den etter den har vært avslått en stund), og det samme skjer hver gang, i mer eller mindre samme rekkefølle: første gangen jeg skrur på pc'en, ingen signal til skjermen( står bare no sync ***).. harddisken starter ikke, alle 3 lysene på tastaturet bare lyser, og dual-optical musa lyser ikke i d heletatt. Skrur av pc'en (med knappen bak på strømforsyninga, den foran funker ikke skru av med når jeg er midt oppi dette virker det som). Starter den igjen.. akkuratt de samme problemene. Tredje gangen, jeg hører at harddisken skrur seg på.. men ingen skjerm og lysene på tastaturet lyser fortsatt. Fjerde gangen, nå kommer skjermen seg oxo.. så både disken og skjermen funker, men pc'en står helt stille(rett før den skal telle opp ram). Femte gangen slukker også lysene på tastaturet, og alt funker som det skal, har ingen problemer med pc'en etterpå, uansett om den har stått på i 10min eller 10timer... Noen som har noe som helst aning? for 2mnd'ers tid siden begynte vifta på hovedkortet å bråke som f'en.. orka ikke den mer og bare skrudde av hele greia, hadde såklart tenkt sette på en ny.. men har bare ikke fått gjort den enda.. kan dette ha noe med saken å gjøre? eller hva med strømforsyningen? kjøpte den på spaceworld for 1/2år siden, så det er vel ikke akkuratt beste srømforsyningen som finnes, har problemer med at den pipper med veldig høyfrekvens lyd når pc'en er slått av.. akkruatt samme lyden som blitzen på gammle kameraer gjorde når den lada seg opp(sikkert også når pc'en er på med da hører man det jo ikke så godt). Kan dette være skylden i problemet? Hovedkortet er av typen epox 8kha+ Jeg er vaffal helt blank.. håper noen her kan komme med mulige forslag til løsninger :smile: Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Eneste lignende jeg har opplevd....med dau skjerm mus/keyboard...er at CPU'en var løs...men dette var på ett SLOT1 hovedkort....in the old days ...men det hjelper nok ikke på ditt problem, dessverre ;-( [ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-04-29 11:30 ] Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 men den funker jo etter å ha skrudd den av/på noen ganger..(virker som det alltid er 5'e gangen jeg skrur den på den kommer igang har jeg merket meg).. *buhuh* jeg er lei meg :/ Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei Eg har samme type HK. eg sliter med at den ikke går videre etter at den har talt opp rammen og funnet master HD en...da står den dønn stille...mister ikkje skjermen eller noko... trur du eg kan ha kobla noko feil inni maskina?? nettopp fåt kortet, sat det inn for første gang. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 sleit med å få den opp første gangen jeg oxo, fant disken men klarte ikke boote med den eller.no sånt.. så ble til at jeg bare plukka frahverandre hele shit'en og satt sammen den igjen.. da funka den vaffal.. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 grrr.... har gjort det 2 ganger allerede...men egmerka at cpu vifta var en anelse løs... skruene altså..tenkte at det ikke gjorde noe særlig..kan det være noe`? Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 30. april 2002 Forfatter Del Skrevet 30. april 2002 ok nå begynner jeg serriøst å gå lei.. idag måtte jeg skru pc'en av/på 37!! ganger før den tilslutt ville starte orntli.. alt funka etter de første 4gangene.. untatt tastaturet.. alle lampene sto bare å lyste hver bidige gang helt til den 37'ende gangen da slukka de.. og jah jeg prøvde et annet tastatur oxo akkuratt det samme skjedde med det... lampene bare lyste.. jeg *anerikkehvajegskalgjøre* så jeg prøver ty til forumet her enda en gang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå