Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

store prolemer med forbindelsen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har store problemer med å holde meg tilknyttet nettet. Merker ikke alltid dette under vanlig surfing, men merker det veldig godt når jeg er på msn f.eks. Den logger seg av. Nedlastninger ( patcher osv) stopper etter kort tid, og Dc++ funker ikke selv i passive mode.

Det artige er at rett ved siden av denne maskinen står en annen, og der fungerer alt som det skal. Nedlastninger går som smurt osv.

Jeg har fjernet brannmuren, og det var ikke den som gjorde det. Nå er ejg sliten av å feilsøke. Trenger hjelp, så jeg klarer å sove!!!

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ta et søk med at antivirusprogram i tillegg til f.eks spybot search and destroy for å sjekke om du har virus eller spyware.

Hvor lenge har det vært problemer? Alltid? Oppdater driverne til nettverkskortet ditt. Har du hjemmelaget TP-kabel? (prøv å putte kabelen til den andre maskinen inn i din).

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

alt hjemme gåt på trådløst. vi har en thomson speedtouch 510i router. nettverkskortet er et integrert inte pto/wireless 2200BG. Har bare hatt den i 3 dager. Bruker ikke tp.kabler hjemme for tiden.

Finner ingen virus, o har fjernet all spyware med blant annet ad-aware. Har Win XP pro

Lenke til kommentar

Du trenger en kabel mellom LAN på router og PC.

Hadde engang noe tilsvarende problem med et speedstrem modem - alt funka fint helt til det ble koblet til router. Problemet ble løst med en firmware oppgradering av modemet, med den biefekten at begrensningen i nedlastingshastighet også forsvant. (Speedometeret til itavisen viste ofte 2mbit selv om linja bare var 384k)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...