Gå til innhold

LCD-TV interesserte se her! Atec LCD-TV 19"

Anbefalte innlegg

Kikker litt på LCD-skjermer, og selv om det frister med de rimelige 17" tommerne om dagen så vil jeg spytte i noen lapper til for de ekstra to tommerne ;)

Når jeg etterhvert vil flytte på hybel så er det jo kjekt med TV i skjermen, og i den forbindelse ser jeg at www.hovedkort.no selger ut Atec LCD-TV 19" AL190 for en finfin pris: http://www.hovedkort.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6052

Se bare specs (den har DVI):

Viewing size : 19.0"(48.3cm)

Resolution(Max) : 1280*1024@75Hz

Luminance : 300cd/m⊃2;

Contrast Ratio :500 : 1

Panel Manufacturer : LG Philips LCD

Scanning Frequency : 31.5~80㎑

Input Connector : 15pin D-Sub(Analog RGB), DVI

Dimension(mm): 448(W)X441(H)X241(D)

Weight : 9kg

Certificates : TCO99, MIC, CE, C-UL, FCC, CB

Så jeg lurer på..

- Det at panelet produseres av LG Philips LCD trekker gjerne opp?

- Kanskje noen med litt mer innsyn kan kommentere dette?

- Er det noen som kjenner til produsenten Atec?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja

Tror mest den er bedre som lcd pc skjerm enn som tv, men men man skal aldri si aldri da..

LG Philips lcd panel er nok bra, men er nok ikke i nærheten av Philips sine egne lcdtver fordi dsse er mer optimalisert for tv, med blandt annet digitalt kamfilter, progressivt scan og Crystal Clear III

Men kombinasjon tv og dataskjerm er jo veldig smart så det er sikkert ett fullstendig greit kjøp da...

Uten tvil pent utseende da som vil lyse opp din hybel...

Mer info her

http://www.atech.co.kr/eng/product/neoview_al190.htm

Lenke til kommentar

Tintin77:

Du skriver at den nok egner seg best som LCD-skjerm til PC - og det er jo ideelt for meg :) TV-funksjonen vil ikke være like viktig som en god PC-skjerm for meg.

Enden:

Ja, det var derfor den interesserte meg.. nesten for godt til å være sant dette her.

Fjernkontroll og høyttalere er jo også med i prisen.. godt mulig jeg slår til på denne, men glimmers om flere kan komme med synspunkter!

Lenke til kommentar
Det er ikke så farlig om høyttalerene ikke duger, kobler nok til eksterne høyttalere uansett.

Hva med kontrasten 500:1 - er dette akseptabelt?

Og hva med lysstryken på 300 cd/m2?

På forhånd takk

Så i en test av en 17" iiyama at det ikke gikk å koble opp eksterne høyttalere på TV-en slik at du får bedre TV-lyd, gjelder dette alle LCD-er eller bare i dette ene eksemplet??(spør først og fremst noen i testpanelet) Har også forstått det sånn at det ikke går an å ta opp når du har TV-en i skjermen, er dette riktig??

on topic: Dette er et enormt tilbud i forhold til netshop, der den koster 7995,-. Faktisk litt interressant for meg og...

Lenke til kommentar

Når tuneren sitter i selve skjermen medfører dette at den må ha en lyd-utgang for at lyden skal kunne kjøres på ekstrene høyttalere. Ofte duger hodetelefonutgangen, på de som har dette, men i praksis betyr det jo at man må ha et eget høyttalersett til TV-en eller sitte og koble om.

Det er mulig det finnes TV-tunere som har mulighet for å kobles til PC-en, evt. har en eller annen form for analogt ut-signal, men jeg kan ikke si å ha sett dette selv.

Lenke til kommentar

Ja vi får håpe det :) Får vel klø meg i hodet frem til lønna kommer..

Stusser litt over at jeg ikke finner noen hodetelefonutgang på verken spec's eller bilder.

Men man burde vel ha mulighet for å bruke høyttalerene også i Windows mens maskinen er påslått?

Lenke til kommentar

Ja, når jeg tenker meg om så er det jo tåpelig om lyd inn ikke skulle følge med .. ;)

Ser at Vaagen Consulting har den en snau 100 lapp billigere, men etter å ha lest brukererfaringene av webshop'en så hopper jeg nok heller på hovedkort.no.

Har sendt mail til Atec for å høre om skjermen har lyd-utgang (i form av headphone-uttak e.l.).. sier ifra her når jeg hører noe. Mulig jeg kan høre med folka på hovedkort.no også.

Dersom skjermen har dette så blir det helt sikkert et kjøp på meg. Det burde vel gå an å stille volumet med den medfølgende fjernkontrollen selv om jeg kobler eksterne høyttalere på lydutgang? Isåfall.. yay :)

Lenke til kommentar
Da fikk jeg bekreftet fra hovedkort.no at skjermen HAR hodetelefonutgang, så det blir nok et kjøp på meg! :thumbup:

Ser forresten at tidligere modeller fra Atec har fått hvertfall én best-i-test tildelt og 8/10 i en annen test. Dette var dog 18" modellen som visstnok kom i 2002. Uansett, det gis pluss for denne NeoView-teknologien - som også 19"-modellen har.

[img]http://www.atech.co.kr/eng/product/img/al190_1.jpg[/img]
:love:

Jeg kommer såklart med en brukertest her når skjermen ankommer.. Altså om minst 1 ukes tid (lønn osv..).
Lenke til kommentar

Fant nettopp ut at skjermen sannsynligvis ikke er så billig som antatt.. Det ser nemlig ut til at det er den STRIPPEDE versjonen uten tv-tuner som koster 5700,- på hk.no Atec leverer i forkskjellige versjoner, noen med flere porter, noen med tuner, noen med usb osv. Dette skaper tydeligvis forvirring hos web-shoppene, og sikter til Vaagen Consulting som reklamerer med TV-tuner for også den billigste Atec-modellen..

Har sendt mail for å få bekreftet dette, og er ikke 100% sikker på at mine antagelser er korrekte. Kommer tilbake med mer info.

Nærmeste pris for 19" lcd m/ tuner ligger på 7000,- ....

Lenke til kommentar

Vel - ikke akkuratt blingsa på det, for alle modellene heter det samme - AL190, men med en bitteliten undertittel har forskjellige webshop'er forskjellige typer.

SEDZ

SNTP

SEWP

SETP

er de jeg har funnet så langt, hvor sistnevnte har mest ekstra-utstyr. Mamoz.no hadde den eneste skikkelige oversikten over modellene, men spesifiserer likevel ikke punkt for punkt hva som er ekstra og ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...