Taliesin Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hei, jeg har et lite problem som jeg håper noen av de mere erfarne her kan hjelpe meg med. Etter å ha kjørt samme OSet (WinXP) i over 3 år, begynte de berømte "bluescreens" å komme stadig oftere. Mitt C:-drev var da på 40 GB, og med mye informasjon jeg ikke ville miste.. Planen min var derfor å sette opp en ny 40GB jeg hadde liggende som NY C:, og dette den gamle C: som ny D:. Som sagt, så gjort.... Installerte OS på nytt på den tomme 40 GB, og satset på at jeg skulle kunne hente over drivere, filer etc ifra den gamle disken. Men den gang ei.... D:/documents and settings/Eivind is not accessible - Access denied Noen som vet hvordan jeg løser denne? Om denne ligger i feil kategori, håper jeg en MOD her kan flytte den. Takker på forhånd for all hjelp og innspill. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Høres ut som den velkjente 810881 "Access is Denied" Error Message When You Try to Open a Folder Lenke til kommentar
petterg Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Litt utenom tema: Er simple file sharing brukbar til noe som helst? Lenke til kommentar
skinner Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Gjorde det samme her forleden dag på Win2k server hvor jeg kjører drivene som dynamiske enheter med automatisk oppdatering av driveletter. Henta ut informasjon fra min gamle C: (som nå er I:) uten problemer. Hvordan dette er in WinXP aner jeg ikke siden det ikke er noe interessant område for meg, men noen som er drevet i XP kan sikkert svare på om det lar seg gjøre på samme måte som Win2k server... Lenke til kommentar
Meccer Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Google er din venn - husk det! Denne kom øverst på lista da jeg søkte på "take ownership" Lenke til kommentar
Taliesin Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Høres ut som den velkjente 810881"Access is Denied" Error Message When You Try to Open a Folder Genialt Hårek, ganske enkelt genialt!! Takker og bukker - dette løste problemene mine! Lenke til kommentar
Taliesin Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Google er din venn - husk det! Denne kom øverst på lista da jeg søkte på "take ownership" Google er utvilsomt bra ja, bare man vet h v i l k e nøkkelord man skal bruke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå