Gå til innhold

GF 6800 til 2500!

Same-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og oc rammen til 931mhz er nok ikke alle kort som klarer,vil tror at 840/880mhz er mere normalt.hadde lyst på sparkle 6800. p.g.a prisen,men er usikker på webshopen.derfor ble det pov 6800nu på netshop.

Her er det en test av Sparkle Geforce 6800

De prøvde seg på overklokking og de klarte bare 790Mhz på minnet og 386 på core.

2982-11.jpg

Synes da det var en god økning i 3dmark 03 med klokking...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
En ytelseøkning på 500 poeng i 3DMark01 og 1100 i 3DMark03, det skulle nesten ha vært motsatt.

Det er da ikke så merkelig det?

Klokking av GPU'n gir gode resultat i 3DMark03, mens klokking av FSB/CPU gir gode resultater i 3DMark01..

Det er nå min erfaring...

Edit:

Det er vel ett godt kjøp det kortet trådstarter refererer til..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Litt overklokking hadde det kortet godt av ja! ;)

Og vi får prøve å nå 10k grensa. Sendte forøvrig mail til msi nå, og spurte hva slags minne de bruker...

Eventuelt burde jeg kanskje sendt til POV og.. Er mulig de har bedre minne.

Uansett ser det ut til å være et meget godt kort. Om vi kan klare 400 på core, som er ultra(?) så er vi jo langt på vei. Og også minnet har godt av å bli stresset! ;)

Ser ut til å virkelig slå ann, dette kortet! Så ser frem til å prøve det! ;)

Lenke til kommentar
og oc rammen til 931mhz er nok ikke alle kort som klarer,vil tror at 840/880mhz er mere normalt.hadde lyst på sparkle 6800. p.g.a prisen,men er usikker på webshopen.derfor ble det pov 6800nu på netshop.

Her er det en test av Sparkle Geforce 6800

De prøvde seg på overklokking og de klarte bare 790Mhz på minnet og 386 på core.

ja du har hvis rett Falcon_,ikke alle som klare og få kortet over 800mhz på ram,kan hende testkortene har litt bedre minne.750-800mhz da bør man kansje være fornøyd.men synes pov og sparkle kunne hatt kjøling på rambrikkene.kjøling ser jo ut som den er hentet fra Geforce 4/5 :no:

http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-75889.html

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
En ytelseøkning på 500 poeng i 3DMark01 og 1100 i 3DMark03, det skulle nesten ha vært motsatt.

Det er da ikke så merkelig det?

Klokking av GPU'n gir gode resultat i 3DMark03, mens klokking av FSB/CPU gir gode resultater i 3DMark01..

Det er nå min erfaring...

Jeg syns det var litt rart med en ytelseøkning på over 1100 poeng med en overklokking av minnet på bare 90MHz og core 60MHz.

Lenke til kommentar
Tydelig at det er "nVidia-spill", eller spill der nVidia ganske enkelt er best.

Det du kaller "nVidia-spill" er også kjent som OpenGL spill, og ATi vil sansyndligvis forbedre seg litt på det i tiden framover(de må da komme opp med noen bedre enn de "doom3-drivere" i nærmeste framtid)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...