Gå til innhold

Får ikke innstallert Windows 2000 Professional.

Anbefalte innlegg

Får ikke innstallert Windows 2000 Professional. Booter fra CD men når den er ferdig med og installere de nødvendige filer som skal til for at installasjonen skal starte slår den av maskinen. (Ikke restart) Når jeg så starter igjen må alt starte på nytt og akkurat samme problem igjen. Har PII 350 med 256 minne, ny harddisk på 40 GB. Har prøvd og installere XP nå og her får jeg akkurat samme problem. Når jeg installerer Windows 98 oppstår også samme problem men da helt på slutten av installasjonen så når starter PC på nytt her forsetter installsjonen og alt blir OK. La i går inn siste oppdatert BIOS uten at det ble noe bedre av det. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar du ut cd'en?

Hvis du har satt bios til å boote på cd vil nødvendigvis installasjonen starte på nytt, men jeg mener bestemt at du tillogmed får beskjed om å fjerne cd'en når den skal reboote.

på den andre siden skal den jo reboote, så det kan hende det er noe annet som er feil, men hvis du har lat cd'en stå ville jeg prøvd en gang til og tatt ut cd'en før masinen starter på nytt (eller den slår seg av og du starter den på nytt)

Lenke til kommentar

Hjelper ikke. Vet ikke riktig hvordan jeg skal forklare dette godt, men jeg har prøvd å lage oppstartsdisketter ved hjelp av Windows 2000. Det blir fire oppstartsdisketter. Når jeg har kommet til 4. oppstarsdiskett så leser den en stund og så slår maskinen seg av. Så om jeg booter på diskett eller CD får jeg samme feil. Dette er bare i oppstarten av installeringen så når jeg starter maskinen igjen har den ikke registrert at windows 2000 er prøvd å lagt inn. Starter jeg PC-en igjen får jeg samme feil kan gjøre om biosen slik at den leser harddisk og da starter windows 98 normalt.

Lenke til kommentar

Har opplevd noe av det samme. Det kom av at en RAM-brikke begynte å fuske. Har du en annen RAM-brikke så anbefaler jeg å prøve dette først. En annen erfaring er at agp-kortet av og til kan bevege seg i porten slik at det mister kontakt.

Lykke til

W.S

Lenke til kommentar

det kan høre ut som om intallasjonen ikke finner cdromen din. hvor langt kommer du hvis du booter fra cd?

du vil på et tidlig tidspunkt få spørsmål om du skal installere fra scsi eller raid controller.... dersom du skal dette må du være rask og trykke på f8 (tror jeg det var) jeg missa denne di første gangene jeg skulle installere win2k fra en cdrom som var installeret på en onboard raid controller.

dersom dette er problemet ditt må du ha en diskett med driveren til kontrolleren. dersom installasjonene ikke har de rette kontrollerene så fortsetterer den alikevel til slutten og når den skal begynne installasjonen finner den ikke cd'en.

Dersom dette ikke er problemet ditt er jeg blank... ingen flere forslag :sad:

Lenke til kommentar

Med all denne snakkingen om at Windows XP/2000 har problemer med å skru seg av/restarte, så har løsningen vært å forandre på diverse innstillinger under Power Options i BIOS. Dette er litt søkt, men går jo alltids an å prøve. Minnes også at noen snakket om register-redigering og patcher fra M$.

Lenke til kommentar

jeg hadde samme problemet med min maskin .....

enten det win os eller linux ..etter noen dager med prøving og feiling og ikke minst låning av div hardware av venner så fant jeg tilslut ut at det var cdromen som lagde alt krølet..

prøv med en annen cdrom ....:wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...