Gå til innhold

Trafikk til mitt phpbb-bord. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Jeg har et phpbb-board/forum som jeg ønsker litt mer trafikk til. Har for lenge siden lagt denne siden ut til de forskjellige søkemotorene. Men det har ikke hatt noen som helst virkning.

Noen som har et tips om hva jeg kan gjøre for å øke trafikken?

Av hensyn til forumets regler poster jeg ikke linken.

-pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Å legge til websidene manuelt i søkemotorene har etter det jeg har erfart nesten ingen virkning. Søkemotorene vil nok før eller siden begynne å indeksere siden din automatisk.

Det som har mest å si er hvor mange som linker til deg. Jo flere som linker til deg, jo raskere vil søkemotorene starte å indeksere forumet ditt. Allikevel, kan det ta flere måneder før de finner deg.

Å øke trafikken sånn uten videre er ikke så lett... Jeg har vært inne og tittet på forumet, og ser du har veldig mange kategorier, med omtrent alt mulig. Problemet er at det allerede eksisterer veldig mange forum som har de samme kategoriene - konkuransen er altså ganske stor. Hvorfor vil folk bruke ditt forum, fremfor andre forum som er mye mer trafikk på, og hurtigere/flere svar?

Jeg sier ikke at det er umulig, men vær forberedt på at det kan gå veldig tregt i begynnelsen... :(

Jeg vil anbefale deg å redusere antall kategorier ganske drastisk, og heller ha litt "generelle" kategorier. Da vil det være mye mer oversiktlig, og "se" ut som om det er litt mer trafikk. Etterhvert når trafikken har økt, og det kommer mange nye emner hver dag vil det være bedre å ta i bruk den inndelingen du har nå!

Jeg for min del fikk god hjelp av media, så jeg bør kanskje ikke snakke... :whistle:

Uansett, lykke til!

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Takk for konstruktivt svar :)

Forumet er relativt nytt, og jeg tror enkelte kategorier vil dø ut og slettes. At jeg feks har "data" i forumet er vel nesten som å skyte isbjørn med luftgevær så lenge vi har HW.no. Tenker litt på å vinkle det over mot mosomheter, våpen, bøker ihvertfall.. Men det er nyfødt. Og alt som er nyfødt vokser litt.. :)

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Ja det er nok et godt poeng. Men jeg prøver først å få oversikt over hvilke brukere jeg har/får. Naturligvis starter jeg med mange temaer og koker dem ned med å fjerne temaer som står tomme..

Men det var det med å finne medlemmer da.. elsker forumer selv. Og det er en enorm glede for meg å eie mitt eget..

Lenke til kommentar

Du kan jo seff "spamme" linken. Dvs prøv å ha linken til forumet ditt på store sider. (Store sider, der det er mange brukere). Da vil de kanskje finne ut at ditt forum er noe for dem, og i det minste vil pageranken din øke. Med høyere pagerank vil din side komme høyere opp på lista når man søker etter noe.

Lenke til kommentar

Jeg tror følgende liste kan være et nyttig utgangspunkt for å bygge opp et comunity:

• Ta utgangspunkt i et tema, fortrinnsvis noe som ikke alle andre har gjort.
  • Sørg for at sidene tilbyr noe til brukerne som gjør at de vil bruke tid der. Det er nesten umulig å bygge et comunity rundt seg selv. Har du derimot annet interessant innhold å biddra med får du straks flere treff på Google, og de som kommer til deg finner noe interessant.
  • All pr er god pr. Vel, nesten: folk som kan tenke seg å bruke en del tid i et forum er som regel de samme som gjerne skulle henrettet spammere på åpen gate.... Men greier du å "sjokkere" de store nettavisene på en eller annen måte er du sikret. :D
  • Astroturfing. It's dirty busines but it works. (Men hw.no har MANGE som er flinke til å lukte lunta: Du er herved advart, lek et sted hvor folk ikke er så glupe...)
  • $$$ (= TV2, ClearChannel, webannonser. Go figure.)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...