Gå til innhold

Billigste løsning til ekstern harddisk?

Mio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med et ekstert kabinet

å set i harddisk sel

Det er nok det Mio mener. :yes:

Mio:må du ha firewire da?Hvis ikke har du plenty muligheter.

Det er det jeg mener ja :)

Jeg mener jeg så et eksternt kabbis som hadde firewire også, men husker bare ikke hvor det var.

Lenke til kommentar
ble overrasket over prisen på denne

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33193

ser selv på en slik disk, hva slags disker putter la cie i kabinettene sine?

er få som har firewire så det er vel egentlig ikke så viktig. Usb er ok nok for de fleste, og de tingene jeg har som er usb er ganske stabile

Jeg har en sånn og er meget fornøyd, har overhode ikke merka noe til ustabilitet. Eneste som er irriterende er at det er ekstern power på den.. men det er vel sånn på alle eksterne disker så, ser bra ut gjør den og. Anfefales på det varmeste :yes:

Edit: vet ikke hvilken disk som står i.

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar

_Prime_: Vet du om den fungerer med USB 1.1 ?

Jeg tenker også på å kjøpe ekstern disk, Kanskje Icybox eller den 80GB'en de har på elkjøp. Noen som vet hvilken disk som er i den?

Jeg har en laptop som kun har USB 1.1 så det hadde vært fint om jeg fikk tilgang til filene fra den også. (Joda, det går nok tregere enn sirup men det er stort det små mengder som skal overføres hver gang så det tåler jeg)

Lenke til kommentar

Har ikke testa på maskin med usb 1.1 men har flere kamerater som ikke har hatt sp1 (ergo usb 1.1) dette gikk bare bra. Eneste er vel at det gikk treigt. Så jeg tror det skal gå bra.

Edit: Joda, fant denne på lacie hjemmeside,

Interface : Hi-Speed USB 2.0 (USB 1.1 compatible)

Så da støtter den USB 1.1

Endret av _Prime_
Lenke til kommentar
80 gig sak til 800 spenn hos elkjøp nu? usb2 riktignok..

Hm. Den var jo bare 300kr dyrere enn det billigste 3.5"-kabinettet jeg fant. Ganske kurant pris, egentlig.

Jepp, prisen på den er knallbra. Jeg vurderer den selv. Er det noen som vet hvilken disk som står inni? Og om det bare er å putte inn en ny disk og få det til å fungere?

Lenke til kommentar

Har sett litt på den freecom disken og har vurdert å kjøpe den. Så litt på Freecom sine sider der det ligger et datasheet. Men det finnes lite teknisk info om den, står ingenting om type disk osv.

Den er riktignok billig, men kvaliteten er muligens ikke den beste? Dessuten er ikke elkjøp mitt førstevalg ved kjøp av datautstyr.

Tviler vel sterkt på om det er mulig å bytte disk sånn uten videre, ser ikke sånn ut på kabinettet ihvertfall. Freecom

Endret av Frekkas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...