Echosiren Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 cpu temp 65 celsius står det i bios... system temp 35celsius er det noe galt med den da? specs hovedkort: MSI K8N NEO PLATINUM cpu kjøler: vanlige boxed kjøleren Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 65 grader virker veldig varmt... Min ligger på rundt 50 i et varmt rom. Du får kjenne på kjøleribba, om den kjennes veldig varm. Hvis det svir en del, så kan det stemme. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Boxed kjølere har ikke det beste ryktet i forumet, men fortvil ikke. Du kan eventuelt ta av kjøleren og sjekke om kjølepastaen er på plass, kan lønne seg med Arctic Silver 5 kjølepasta. Cpuen funker bra ved 65C. Huks, høyere varme - bevegelse (hurtighet) Pun intended :-D Edit: tykke fingre. Endret 8. august 2004 av felzius Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har samme cpu. Temp er nå 44 grader. Da jeg drev med prime95 i går, var tempen 50-51 grader under full load. Bruker også boxed kjøler enn så lenge. Så skal ikke være cpu som normalt er så varm. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 om sommeren stiger så godt som alle temper i alle cpu'er... og min amd ligger i underkant av 70c ved full load. den er riktignok litt overklokket, men den skal tåle noe sånnt som 90c... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Boxed-kjøleren til AMD64 HAR et godt rykte, sett at man har god luftflyt i kabinettet. Men direkte on-topic: Sjekk ut dette forumet. Kort sagt dreier det seg om BIOS-oppdatering for å fikse feil-avlesning av temperaturene. Kan legge til at jeg har 50 grader idle og faktisk opp i 66 grader full load i sommervarmen med akkurat samme hovedkort og 3200+ prosessor. Snart kommer det flere kabinettvifter som forhåpentligvis gjør ting litt bedre. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Min er på 50 i varmt rom 40 i 25 grader og 30 i 20 grader EDIT: Med volcano 12 vifta Endret 8. august 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 hvor mye kan det hjelpe om jeg kjøper en kabinettvifte til (har 3stk fra før) og gigabyte 3d cooler pro cpu kjøler? Lenke til kommentar
Smartass Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 felzius skrev: Boxed kjølere har ikke det beste ryktet i forumet, men fortvil ikke.Du kan eventuelt ta av kjøleren og sjekke om kjølepastaen er på plass, kan lønne seg med Arctic Silver 5 kjølepasta. Cpuen funker bra ved 65C. Huks, høyere varme - bevegelse (hurtighet) Pun intended :-D Edit: tykke fingre. Du må huske på å slå av pcn om du skal ta av kjøleren Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Smartass skrev: Du må huske på å slå av pcn om du skal ta av kjøleren HAHA, LOL! Dagens Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 ligger på 35-49 grader alt etter. Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Smartass skrev: felzius skrev: Boxed kjølere har ikke det beste ryktet i forumet, men fortvil ikke.Du kan eventuelt ta av kjøleren og sjekke om kjølepastaen er på plass, kan lønne seg med Arctic Silver 5 kjølepasta. Cpuen funker bra ved 65C. Huks, høyere varme - bevegelse (hurtighet) Pun intended :-D Edit: tykke fingre. Du må huske på å slå av pcn om du skal ta av kjøleren Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) MSI K8N Neo Platinum NF3 250GB ,oppgraderete bios fra 1.3 til 1.43 beta . Temp avlesning ser det ut tilat de har gjort noe med for newcastle cpu m/C0 stepping. Avlesning av idle temp sank ca 20 grader , avlest load temp sank masse også . Så endelig ut til at litt overklokking i varmen kunne testes . 1/2 time prime95 , 46C loadtemp . Dagens test: http://server6.uploadit.org/files/abrakada...54-amd64oc1.JPG ... 1.43 b Endret 9. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Hvordan oppgraderer jeg bios da? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Exstasy skrev: Hvordan oppgraderer jeg bios da? Se denne linken så ser du bios guide og så flash guide, les de du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå