Gå til innhold

ClarkConnect DC- image


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke klart å laste ned en fullgod image av Clarkconnect. Jeg får til stadighet "Signal 11 Error". Dette opptrer på litt forskjelleige steder i inst. prosessen. Jeg regner med at det er CD-image som feiler (har lestet ned fire ganger og har brendt 6-7 CD'r), men kommer ikke videre. Har også forsøkt å installere på ny HW (to andre maskiner)uten at resultatet ble noe bedre. Er det noen som kan/vil hjelpe meg med en (feilfri) CD? Vil betale for den!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff md5sum.exe (eller no) og bruk den til å sjekke image-fila med den MD5-nøkkelen som står på download sida. Hvis det stemmer, så er imagefila garantert OK.

 

Hvis det er tilfellet er det noe annet som er galt (hardware?).

 

http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/verifyiso.html

Har ikke prøvd windows versjonen, DOS versjonen funker mer enn bra nok.

 

[ Denne Melding var redigert av: Cronius på 2002-04-29 16:15 ]

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at jeg har sjekket filen med MD5 og sjeksummen stemmer og jeg har brent flere CD'er og prøvd å laste på 3 (tre) ulike maskiner uten suksess (også nye som normalt kjører Win.Xp)!

Kan det være andre muligheter uten å forsøke med en CD som "noen" kan si at funker?

Lenke til kommentar

Jeg brenner med Nero. DC'ne er brent på to forskjellige maskiner. CD'n skal bare instaleres på èn maskin (jeg har forsøkt å laste på tre maskiner. Dette for å forsikre meg om at det ikke er HW-feil, minne etc.). Etter hvert har jeg kommet til at det må være brenningen som feiler.(Skal forsøke tipset med ISOBuster) Det underlige er at installasjonen går feil på forskjellige steder, selv når jeg laster fra samme CD??

Lenke til kommentar

Som sagt står det i docs.... Fant det frem til deg:

 

How do I fix signal 11 errors?

Old hardware can sometimes cause grief for the Linux installer. These error messages can be caused by memory problems, hard disk detection and configuration errors, and many other types of errors. Take a look at the extra log screens after the error occurs - type Alt-F1 through F5 to see all the screens.

 

Check this website for tips and tricks: http://www.bitwizard.nl/sig11/

Lenke til kommentar

Akke!

Ok, jeg forsøkte først å installere på en P166 med 64Mb. da det ikke funka så prøvde jeg bl.a. på en XP1600, det gikk i dass det og!

Men nuh fikk jeg det (plutselig) til på P166, ikke spør hvordan, men nå er alle sorger glemt!

Takk for alle gode forslag!

 

Jeg kommer sikkert tilbake med flere sp. i morgen når jeg skal få det hele til å spille.

Så langt har jeg kont. med ADSL, men intern-netverket er ennå ikke oppe!

(Noviser er grønne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...