Gå til innhold

Pakkeprogram med 92 til 1 ratio UTEN tap av data

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Zen_ skrev (2002-04-29 09:44):

Holder på å mekke pakkeprogram med 92 til 1 ratio UTEN tap av data. MÅ vite hvordan jeg oversetter ALLE tall, både negative og positive tall, fra decimal til binær?!?!

920MB til 10MB folkens!!!

Tja, om du har klart å laga ein komprimeringsalgoritme i Visual Basic, som er bedre enn alle dei etablerte, så trur eg du vil få medalje av Bill Gates himself. Har faktisk sett pakkeprogram som pakker størrelsen ned til 0 bytes, men dei sleit litt med utpakkinga igjen... :smile:

Ellers, så har eg ikkje peiling på VB, men syns denne posten var litt morsom.. Lykke til...

mvh.,

Vegard

Lenke til kommentar

SORRY!!!! Hakke hatt noen mulighet til å regne med store nokk tall. QBASIC takkler det ikke og PC´en med windows er nede. Hakke bran nokk kalkis heller. Fant ut at det ikke kom til å funke ca en halvtime etter at jeg skrev innlegget! :smile:

Sorry igjen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du noengang hørt om entropi?? Denne gir deg en absolutt øvre grense for komprimering uten tap, og er langt lavere enn 1:92 for de aller fleste filer...

Så det er liten vits i å prøve å lage en algoritme som alltid skal pakke så mye, det er ikke mulig!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Joda, det er mulig :smile:

Denne UUencoda zip-fila inneholder 135kB med data

_=_

_=_ Part 001 of 001 of file ratio.zip

_=_

begin 666 ratio.zip

M4$L#!!0````(`.HDOBQ0#UN1F````,`<`@`)````<F%T:6N='AT[<$Q`0``

M`,*@2NN?SAH>0`$`````````````````````````````````````````````

M````````````````````````````````````````````````````````````

M````````````````````````````````````````````````````````````

M````````````?!E02P$"%``4````"`#J)+XL4`];D9@```#`'`(`"0``````

K```!`"``MH$`````<F%T:6N='AT4$L%!@`````!``$`-P```+`````````

`

end

Lenke til kommentar

Quote:

Mr.Manner skrev (2002-05-30 04:39):

Joda, det er mulig :smile:

Denne UUencoda zip-fila inneholder 135kB med data

--SNIP--

Inneheld den 138240 "A"-ar? Eg nekter å tru at dette er noko anna enn eit reint lab-eksperiment, om det i det heile tatt er sant. Har ikkje orka å teste det..

Vegard

Lenke til kommentar

Beklager, men Zen_ er nybegynner i programmering. Det er litt morsomt å lese (enig med @kilogram), men egentlig mangler denne tråden innhold (no offence, Zen_ skriver høflig så vi svarer høflig også):

1. 1:92 er teoretisk mulig kun for spesielle filer (enig med @bihelland)

2. Morsomt å lese at noen utvikler avanserte komprimeringsalgoritmer i VB. Men OK.

3. Merkelig at en som påstår at han utvikler verdens beste komprimeringsalgoritme, kan ikke ALT om bitbehandling i byte/word/integer

4. Og på toppen av alt, har han aldri hørt om UUEncode som har eksistert siden begynnelsen av ARPAnet.

ROFL!

Lenke til kommentar

For å si det slik, poenget med UUEncode i min post over er at du kan copypaste dette inn i en blank fil og åpne den i WinZip så får du et fiks ferdig Zip-fil.

Og selvfølgelig, slike ratioer vil ikke være mulig med vanlige filer.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har et pakkeprogram som pakker filer på 50Gb ned til EN byte!

Den kan til og med pakke ut igjen rett og.

Eneste kravet er at filen som blir pakket kun inneholder en spesifik oktett gjenntatt, og er nøyaktig 50Gb.

Å finne ut hva det vil si å ha en-til-mange og mange-til-en forhold mellom komprimerte filer og orginaler høres ut som en god ide... ;)

Lenke til kommentar

Hvis vi tar for oss enkoding av 8-bit data med Huffman-koding (brukes i ZIP, MP3 o.l.) og et alfabet som består av ett tegn, så vil max. komprimering bli 8 ganger (1 bit koder 1 byte). Med større alfabet og lengre bitsekvenser, så vil det typisk være mulig å få kompresjon på 12 ganger, men dette er selvfølgelig avhengig av type data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...