Gå til innhold

Din hatbås (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:love:

Jeg hater folk som står for noe de ikke vet hva er. (eksempler er: folk som støttet Nader fordi han ikke var Bush eller Kerry, folk som bruker Che Guevara som et symbol uten å vite hvem han er eller hva han gjorde)

Da hater du mest sansynlig meg og da, som går med t-shirt med cccp + hammer og sigd på..

finnes ikke et komunistisk bein i meg (??) men synes symbolet er snedig.

Lenke til kommentar

Jeg formulerte meg litt feil der, det jeg mente å skrive var:

Jeg hater at folk står for noe de ikke vet hva er. (eksempler er: folk som støttet Nader fordi han ikke var Bush eller Kerry, folk som bruker Che Guevara som et symbol uten å vite hvem han er eller hva han gjorde)

Jeg er selvfølgelig glad i deg, Goebbels.

edit: og du vet jo selvfølgelig hva hammer og sigd står for ;)

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Jeg hater folk som står for noe de ikke vet hva er. (eksempler er: folk som støttet Nader fordi han ikke var Bush eller Kerry, folk som bruker Che Guevara som et symbol uten å vite hvem han er eller hva han gjorde)

Skal jeg gi deg en 300 ords utgreing om hva Guevara, El Argentino, stod for?

 

Hvis du siktet til meg, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Jeg synes bruken av pentagrammer er like gale.

det spørs da.

Ei eg kjenner kler seg i mørke kler og har noen pentagrammer.

Hun sminker seg derimot ikke. Og er ikke goth, men metalfan.

Og eg vil si at pentegram kan representere metal som musikk. (og black metal hvis en har pentagrammet opp ned).

Husk at ikke alle sortkledde er gother! ;)

Lenke til kommentar
Nei, man har selvfølgelig den store grå massen som vi stapper resten av befolkningen i. Og det er helt sikkert en haug med grupper jeg har glemt å ta med.. rånere, fjortisberter, rockabilly-folk, boletryner, etc.

Ok, men tenker du i klesbutikken: "Hey! Nå må jeg huske å kjøpe klær slik at folk ser hvilken gruppe jeg hører til!" ?

Lenke til kommentar
Nei, man har selvfølgelig den store grå massen som vi stapper resten av befolkningen i. Og det er helt sikkert en haug med grupper jeg har glemt å ta med.. rånere, fjortisberter, rockabilly-folk, boletryner, etc.

Ok, men tenker du i klesbutikken: "Hey! Nå må jeg huske å kjøpe klær slik at folk ser hvilken gruppe jeg hører til!" ?

Tipper han i likhet med meg tenker "Hey! Nå må jeg kjøpe de klærne jeg selv liker og så får folk sette meg i den båsen de vil for jeg bryr meg fint lite og har bedre ting å gjøre enn å tenke over slike bagateller."

Lenke til kommentar
Husk at ikke alle sortkledde er gother! 

 

Nei, noen er faktisk begravelsesagenter. :p

 

Lenge leve mangfoldet sier nå jeg. Kle dere som dere vil, vær den dere vil være, drit i hva alle andre synes.

 

Det er egentlig ikke verre enn det :)

Begravelsesagenter er ramme, jeg mener, gotere bare vil være badde "dødsmennesker", men begravelsesagenter ER det :yes:

Lenke til kommentar
Nei, man har selvfølgelig den store grå massen som vi stapper resten av befolkningen i. Og det er helt sikkert en haug med grupper jeg har glemt å ta med.. rånere, fjortisberter, rockabilly-folk, boletryner, etc.

Ok, men tenker du i klesbutikken: "Hey! Nå må jeg huske å kjøpe klær slik at folk ser hvilken gruppe jeg hører til!" ?

Tipper han i likhet med meg tenker "Hey! Nå må jeg kjøpe de klærne jeg selv liker og så får folk sette meg i den båsen de vil for jeg bryr meg fint lite og har bedre ting å gjøre enn å tenke over slike bagateller."

Var ikke jeg som gjorde det til en bagatel ;)

Lenke til kommentar
Hvem var egentlig Ernest Che Guevara da ?

Ernesto Guevara de la Serna

 

Che ble født inn i en middelklassefamilie i Misiones, Argentina den 14. Juni, 1928. Han mislikte den korrupte, militante argentinske regjering og ble en dedikert Marxist mens han var i tenårene. Som student dediserte han livet sitt til revolusjonerende saker.

 

I 1953 forlot han Argentina til fordel for å ta del i et kommunistisk oppgjør på Guatemala. Der tok han navnet "nom de guerre Che", som betyr på lokal slang; "kompis". Oppgjøret på Guatemala mislyktes, og han rømte til Mexico i '54. I Mexico ble han kjent med den også revolusjonistiske kommunisten, Fidel Castro.

 

Den 2. desember, 1956, kuppet Che og Castro, samt 80 guerilja soldater, general Fulgencio Batistas regjering. Sterke mottiltak fra regjeringen fikk Che og Castro samt 10 andre til å flykte til Sierra Mastera-fjellene i det sørlige Cuba.

 

I 1957 ble Che utnevnt til kommandant over halve hæren til Castro.

 

Videre gjorde Che og Castro fremskritt i å kuppe den kubanske regjering, og i 1959 marsjerte Castros hær, uten å møte motstand, inn i Havana.

 

Etter at Castro tok over maktern, ble Che en av hans næreste rådgivere og hans ledende, internasjonale revolusjonær. I 1960 ble Che utnevnt til landbruksminister (!), og skrev boken "Guerilla Warfare", en håndbok for den tredje verdens opprørere, som en del av hans plan i å bringe kommunisme frem verden over.

 

Han gav seg i sin stilling som minister og revolusjonær i 1965, og reiste verden over for å bringe kommunismen frem. Det hele endte brått i Bolivia, etter en lang kampanje mot Bolivias regjering, da hans resterende hær ble pågrepet i 1967. To dager senere, etter pågripelsen, ble Che henrettet av Bolivisk eksekusjonspelotong, som visstnok handlet etter ordre fra CIA.

 

© Matthew Patay, Jonas Drange. :w00t:

 

edit: Noen ord delings feil, og stavefeli.

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...