Gå til innhold

Hva skjer? Atitool og XP SP2 Final - 2180

Spurs

Anbefalte innlegg

Nettopp funnet ut av noe meget merkelig!!!

Jeg har installert Windows på nytt. Installerte XP SP2 Final.

Etter all programvare var installert, skulle jeg installere mine spill.

Men jeg fikk bare feilen "Error 1603: Fatal Error During Installation"

DENNE SIDEN er det forklart.

Det viste seg at jeg ikke fikk tilgang til noe som helst av systemverktøy. Ikke kom jeg inn på "computer management", enhetsbehandling under maskinvare, dxdiag osv.. Kom ikke engang inn på min egen brukerkonto.

Jeg begynte å feilsøke, og kom frem til at ATITool ver. 0020 var roten til alt vondt. Da jeg slo av det så var plutselig alt i orden.

MERKELIG!

Noen som har forklaringen?

EDIT: Det skjer kun når jeg har forhåndsprogrammert en 3d profil. Står den disabled så virker alt greit... syns det er merkelig jeg da...

Endret av Spurs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Versjon 2180 er RTM.

Har den installert selv og bruker ATItool uten problemer.

Kan hende det er noen drivere som skaper krøll hos deg?

For å rette litt på det som står hos ITpro:

Den ble lagt ut for nedlasting for MSDN medlemmer den 6.

Den vil være tilgjengelig via windows update den 25.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Jeg har XP SP2 Final (build 2180 engelsk).

Krasjer med ATITool når jeg setter opp en forhåndsprogrammert profil under "3d Profile".

Virker som det tar vekk admin rettighetene, siden jeg ikke kommer inn på noen systemverktøy eller får installere noe som helst.

:ermm:

EDIT:

Bruker ATI Catalyst 4.9 beta.

Kan jo være et driverproblem, og ikke noe med XP SP2....

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Har også 4.9 beta innstallert. Har du noen drivere til hovedkortet installert? Eller til andre enheter?

La du inn SP2 over XP RTM, XP SP1, XP SP2 RC2 eller innstallerte du den slipstreamet?

Syns også det er merkelig problem du får. Du har vel prøvd å fjerne ATItool og lagt den inn på nytt?

Lenke til kommentar

Du bør være svært forsiktig med å laste ned sp2 da det er et par falske versjoner som ligger på nettet. Dersom du laster ned en versjon gjennom en ukjent kilde bør du iallefall først installere den på en maskin uten viktige data.

Mandag om en uke er det planlagt å starte utrullingen av sp2 gjennom automatiske oppdateringer (husk derfor på å slå på dette). Dersom du ønsker hele i en fil (nettverksinstallasjon) må du vente enda 2 uker til. Da vil den også være tilgjengelig via manuell Windows Update.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...