Pantheon Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Når jeg legger til bookmarks, er det mange sider som har en liten logo som kommer foran link-teksten. Hvordan kan jeg få dette til på min egen side? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det kalles favicon, og du kan lese mer om det her. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Steg #1: Lag deg et ikon. Dette kan gjøres med f.eks. Microangelo, som jeg bruker selv og er veldig fornøyd med. Steg #2: Kall ikonet ditt for favicon.ico og legg den i root på webserveren din. Steg #3: Legg til disse tag'ene i <head>-seksjonen på websiden din: <link rel="icon" href="/favicon.ico" type="image/ico" /> <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/ico" /> ...and you're done! Edit: noen kom før meg.. Endret 8. august 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 http://photomatt.net/2003/11/13/how-to-create-a-favicon/ Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Takk for alle svar, kjapt levert folkens!! Endret 8. august 2004 av Pantheon Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Steg #1: Lag deg et ikon. Dette kan gjøres med f.eks. Microangelo, som jeg bruker selv og er veldig fornøyd med. Steg #2: Kall ikonet ditt for favicon.ico og legg den i root på webserveren din. Steg #3: Legg til disse tag'ene i <head>-seksjonen på websiden din: <link rel="icon" href="/favicon.ico" type="image/ico" /> <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/ico" /> ...and you're done! Edit: noen kom før meg.. Kan jeg ikke importere bildefiler inn i microlangelo? Eller bare bruke PS? Forstår ikek helt det microlangelo greiene jeg *Edit, lagte et ekstremt slapt ikon, men det ser ikke ut som om det fungerer, sjekk i-Gundrosen, jeg får ikke frem noe ikon Endret 8. august 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Det finnes plugins til Photoshop som gjør jobben også. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 *Edit, lagte et ekstremt slapt ikon, men det ser ikke ut som om det fungerer, sjekk i-Gundrosen, jeg får ikke frem noe ikon Kutt / i begynnelsen av filnavnet slik at det blir bare favicon.ico og ikke /favicon.ico Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Oops, men det funker fremdeles ikke Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Prøvde meg litt frem jeg også, men jeg fikk det heller ikke til. www.stavangerfreeriders.tk Hva har jeg gjort feil montro? Kanskje ikke home.no støtter .ico? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Prøvde meg litt frem jeg også, men jeg fikk det heller ikke til. www.stavangerfreeriders.tk Hva har jeg gjort feil montro? Kanskje ikke home.no støtter .ico? Altså: Du kan bare ha / foran filen hvis du f.eks. kjører egen server! Nå prøver nettleseren å hente home.no/favicon.. Kutt slæsjen så funker det nok.. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 jeg prøvde å kutte slashen, men det fønka ikke det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå