Zemeckis Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Test av Sony Ericsson T610 og Nokia 3650. Har endelig fått ut finger`n og laget en test av Sony Ericsson T610 og Nokia 3650. Det blir mine to første tester. Begynner med SE T610 og avslutter med Nokia 3650. Som dere kanskje ser så har jeg hentet inspirasjonen fra siggetheman`s test av SE T630. Jeg har ikke med noe terningkast i konklusjonene mine. Sony Ericsson T610 Design Designet på SE T610 er veldig bra med en finish av børstet aluminium på framsiden, ved sidene og bak. Det gjør det ganske behagelig å holde i. Ellers på det svarte området er det en plastikutfølelese som lett får finger merker og det er bra at SE har tatt med en klutt med i pakk for å tørke bort finger merker og det trengs. Tastene er meget behagelig å trykke på og de er verken for hard eller for myk. Og de passer både for de som har små fingrer og de som har litt store. Joysticken er veldig behagelig å trykke på og bruke, den er ikke for hard som Nokia 6600 sin f.eks. Terningkast:6 Skjerm og menysystem Skjermen til SE T610 er oversiktlig og stor til en liten mobil å være. Den støtter farger opptil 65k og har en oppløsning på 128x160. Noe som er vesentlig bedre enn Nokias Series40 mobiler. Det som trekker ned for min del er at skjermen er av typen CSTN, noen som gjør at den ikke er så lys sterk som de dyre TFT skjermene som man finne på SE T630. Det gjør at SE T610`s skjerm er ubrukelig i sollys. Men tilgjengjeld er den snill på strømforbruket. Meny systemet til T610 er veldig bra, noe av det beste jeg har prøvd. Synes du at layouten på menyene er kjedelige fortvil ikke, man kan laste utallige nye layouts. Terningkast:5- Teknologi og nyttefunskjoner Det som T610 skårer best på er dens teknologi og nyttefunskjoner fra Bluetooth og IR som gjør at man kan komunnisere med f.eks en pc og en anne mobil tråløst. Om man skal reise verden over er det null problem å ha med seg T610 for den har trippelbånd. Ellers har den funskjoner som kalender, notattavle, huskelapp, alarm og lyd opptaker for å nevne noe. Men noe som trekker ned er at den ikke er så rask på sms som Nokia er på sine mobiler, men det er ingen hinder for meg for jeg er inger racer på smstasting. Batteritiden på denne er ganske så bra, min holder fra 4-7 dager,kommer annt på hvor mye jeg bruker den og jeg slår den av om natta. Ellers har jo T610 GPRS og mulighet for mottak og sending av Epost. Om du vil ha nye spill til din T610 enn de som er standard så støtter den Mophun som brukes til Mophun spill og den har også støtte for Java som gjør at du kan laste ned Java programmer og spill. Terningkast:5 Bundle Dette følger med i pakka: -Mobilen -Lader -Manual -Klut -Cd med programvare Bundelen er ganske så kjedelig. Skulle gjerne ha sett en datakabel i pakka. Terningkast:3 Kamera Som alle sikker vet så har T610 er integret digtalkamera. Men dessverre er det bare et CIF kamera så maks oppløsning er 288x352. Men det fungere yppelig til å sende bilder med MMS men om du skal overføre de til pc`en blir de ganske så dårlige. Så her skulle jeg ønske at SE hadde invistert i et VGA kamera. http://www.home.no/zemeckis/Bak%20hovedkortet.jpg Terningkast:3 Konklusjon Alt i alt er T610 en strålende mobil med masse funskjoner. Og den fåes svært billig med kontant kort for tiden. Den koster fra 1200kr og opptil 1700kr ettersom hvor du kjøper den og om der er med eller uten kontantkort. Og er du på utskikk etter en ny mobil som er god på funskjoner og samtidig billig, ikke vent med å kjøpe denne. Nokia 3650 Design Design messig så synes jeg at Nokia 3650 ikke er så værst. Men den kan føles litt stor og klumpete til tider. Men det er ingen problemer med å putte den nedi bukse-eller jakkelomma og man merker neste ikke at den er der, det gjorde ivertfall ikke jeg. Tastene på 3650 er behagelige å trykke på, kanskje litt myke og glatte om man er svett på fingrene en varm sommerdag. Men det er ingen problemer ellers. Det er ingen problem med å trykke på 3650`s taster om man har små eller store fingrer. Terningkast:4 Skjerm og menysystem Skjermen til Nokia 3650 er stor og veldig god, noe av den beste på markedet.Skjermen er av typen TFT som gjør den leselig å direktesollys og det klarer den bra. Og den viser farger opptil 4096 med en oppløsning på 178x208. Og den viser bilder og spill ganske så godt. Nokia 3650 bruker også operativsystemet Symbian som åpner for nye muligheter. Blant annet å innstallere det du måtte ønske av tredjeparts programvare. Noen som gjør den verdt et kjøp i seg selv. Meny oppsettet er overskiktlig og lett å bruke. Så nesten hvem som helst ikke skal ha noe problem å ta den i bruk. Om man ikke her helt nybegynner på mobil fronten. Teknologi og nyttefunskjoner Når det kommer til teknologi og nyttefunskjoner er denne mobilen overleggen iforhold til andre ikke symbian mobiler. Den har både Bluetooth og IR, som åpner for trådløs kommunikasjon med enten pc eller mobil. Ellers så har den kalender, alarm, notattavle, lydopptagter og selvfølgelig mms for å nevne noe. 3650 kan også ha avanserte java og symbian spill og at den har så stor og høy oppløselig skjerm er et stor pluss i seg selv. Men på grunn av at den bruke TFT og Symbian OS så trekker den mye strøm, da jeg hadde den hold den kune 1-2 døgn uansett hvor mye jeg brukte den, så er batteritid viktig er kanskje denne Nokia ikke noe for deg. Men de nye Symbian OS mobilene fra Nokia skal ha vesentlig bedre batteritid enn denne modellen. Og selv om Nokia ikke har valgt til å gi denne en kraftig prossesor (for å spare kostnader) så er den ganske rask på sms skriving og avanserte java spill. Og ellers ingen treghet ved menynavigering, men det bruker litt tid på å åpne mapper meg mange bilder i. Ellers har jo 3650 GPRS og mulighet for mottak og sending av Epost. Terningkast:5 Bundle I denne pakka følger den med: -Mobilen -Lader -Manual -Og en cd med programvare Akkurat SE T610 er bundelen nokså kjedelige. Terningkast:3 Kamera Også denne mobilen har integret digitalkamera. Men Nokia 3650 bruke VGA typen som gir bedre oppløsning i 640x480 og bedre bildekvalitet generelt enn f.eks T610. Så her kan du ta mange bilder og sende de over til pc`en din uten at bildene blir for dårlige. Ett stort pluss. http://www.home.no/zemeckis/Bilde(02).jpg Terningkast:5 Konklusjon Alt i alt er denne mobilen verdt pengene og det er en av de billigste symbian mobilen på markedet. Kjøper man bruk kan man få den for rund 1200kr og ny rundt 2000kr. Og den er ganske spekket med funskjoner. Hva mener forumet medlemer om mine to tester?Noe jeg skal forandre på gi meg en tilbakemelding.La til noen bilder av mobilene og menysystem. Endret 20. august 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Fin test, eneste er at du kanskje kunne hatt en bilde av telefonene? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Bra test! Mangler mellomrom etter mange punktum da (neida, lol, skal ikke pirke på det. Det er bare noe som gjør den mer behagelig å lese ). Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Takk for hyggelige tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Helt OK test, selv om du ikke greide å fenge meg nok til at jeg orket å lese hele testen Endret 10. august 2004 av INGaR Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Helt OK test, selv om du ikke greide å fenge meg nok til at jeg orket å lese hele testen Ok! Da vil jeg spøre hva jeg kunne ha gjort bedre. Kommer sikker med en eller annen test snart. Stay tuned Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Flotte tester dette. Vurderer selv å anskaffe meg en T610 til dagens pris som er meget billig Men noen 3650, nei takk. Da heller en 3660 Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Flotte tester dette. Vurderer selv å anskaffe meg en T610 til dagens pris som er meget billig Men noen 3650, nei takk. Da heller en 3660 Hvorfor ikke SE T630? Lenke til kommentar
Combine Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 kanskje fordi T610 koster 1200kr med kontantkort! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Bra test, men litt mye leifer... Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Helt OK test, selv om du ikke greide å fenge meg nok til at jeg orket å lese hele testen Da vil jeg spøre hva jeg kunne ha gjort bedre. hmm, ikke spør meg, jeg er ingen ekspert. Jeg sa bare at du ikke greide å fenge meg slik at jeg hadde lyst til å lese videre. Men slik kommer vel med tiden. Men dette ble liksom ikke helt amobil... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Remerser: Har rettet på en del leifer. INGaR: Takk for tilbake meldingen, kommer sikkert tilbake med en ny test av N-Gage om jeg klarer å skaffe meg en før Lørdag hos Expert. De selger den for 499kr m/ Telenor Kontant inkl. 100kr i ringetid. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Remerser: Har rettet på en del leifer. INGaR: Takk for tilbake meldingen, kommer sikkert tilbake med en ny test av N-Gage om jeg klarer å skaffe meg en før Lørdag hos Expert. De selger den for 499kr m/ Telenor Kontant inkl. 100kr i ringetid. flipper du? Expert i Trondheim? Har annonse fulgt med i adressavisen? Dette må du poste i stickyen "Tråden for gode mobiltelefontilbud" i mobilforumet. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Da skal det være gjort Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Og den viser farger opptil 4096 med en oppløsning på 178x220. Feilopplysningene har du hentet fra amobils test av 3650? Den har 208x176 pixler heller. Grei test Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Og den viser farger opptil 4096 med en oppløsning på 178x220. Feilopplysningene har du hentet fra amobils test av 3650? Den har 208x176 pixler heller. Grei test Feil rettet opp. Setter pris på om dere sier i fra om det skulle være feilopplysninger av noe slag Lenke til kommentar
Skrue_McDuck Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 En av de bedre testene jeg har lest! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå