GoldMan Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Jeg har problemer med å få av min Socket A vifte. Er det noen hemmelighet om hvordan man skifter vifte uten å gjøre skade? Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 ?? Har du problemer å få av vifte fra CPU-kjøleelementet? Hvilken kjøle-vifte combo har du? eller mener vifte som ligger på northbridge? Lenke til kommentar
GoldMan Skrevet 6. november 2001 Forfatter Del Skrevet 6. november 2001 formulerte meg litt feil, skal ha av kjøleribben. Enten har den kilt seg fast eller så gjør jeg fiel og vil ikke bruke krefter. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Hvilken type kjøleribbe har du? De fleste (dessverre!) kjøleribbene bruker clips, som regel må du dytte clipsen ned, og bruker f.eks. en skruetrekker til å vippe klipsen ut av "låsen". Vær forsiktig så du ikke knekker festene på "CPU-holderen". Kremt..kremt... Jeg gjorde det forleden dag... Lenke til kommentar
GoldMan Skrevet 6. november 2001 Forfatter Del Skrevet 6. november 2001 det er snakk om kjøleribben til en GlobalWin WBK38. Prøvde i sted å vippe ut uten det store hell, men skal prøve igjen å se hva som skjer! Lenke til kommentar
WebSNake Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 P.S er dette en maskin du har kjøpt ferdig i butikk, så er det sikkert en thermotape mellom kjøleribba og cpuèn i stedet for pasta. Dette vil av og til henge noe grønjævilg fast. Vær forsiktig. W.S Lenke til kommentar
GoldMan Skrevet 6. november 2001 Forfatter Del Skrevet 6. november 2001 Har satt sammen maksinen selv, men det er termotape på den. Meningen var å teste viften litt før jeg bestemte meg, men med 46,5 db høres viften ut som et lite fly så den må byttes! Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Kan du ikke bare skifte viften, til en mer stillegående! ) Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 Du kan jo skifte vifte som Gunder1 foreslo. Kjøp en 80mm vifte og en fanadapter (eventuell lage en selv, det er faktisk ikke så vanskelig). Stillegående 80 mm vifter får du kjøpe på en rekke forskjellige webshoper. :smile: Lenke til kommentar
GoldMan Skrevet 6. november 2001 Forfatter Del Skrevet 6. november 2001 Det hadde vært en mulighet ) Var å så på vifter i går, men jeg fant ingen vifter som passet til dette uttaket, så kjøpte heller alt nytt. Og... fått satt den på nå.. snakk om å gå fra lada til mercedes, den murrer som en katt:o) Takk for hjelpen og forslagene! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. november 2001 Del Skrevet 6. november 2001 hvordan lager man en bra fanadapter sjæl? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå