Xantix Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Har en usb 2 disk som bruker ca 15 min på å kopiere over 9 gb. Synes vel ikke det er veldig raskt, men høres det ganske riktig ut? Har en annen usb 2 disk som jeg ikke har brukt på en stund (har den ikke hjemme nå) som jeg mener jobbet en god del raskere. Selv om begge diskene er "ganske" identiske. Noe jeg bør passe på av configurasjon for å sikre at usb 2 disker jobber raskere eller optimalt? Disk oppsett eller windows oppsett etc? kjører windows xp pro. Hadde problemer med "Windows - forsinket skriving misslykket...." og da jeg leste tips om at "Enable write caching on the disk" burde være av, og så at på min disk så var den faktisk av så gikk jeg mot strømmen og aktiverte den! Det hjalp!! Men mulig det gjør disken tregere? X. Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Å aktivere skrivebuffring på disken gjør den ikke tregere, men kjappere. Ulempen med dette er at du ikke kan koble fra disken når du ønsker det fordi windows ofte har data i buffer som ikke er skrevet til disken ennå. Det kan vel sikkert også forekomme ytelsesforskjeller på diskene, det kan være av forskjellige grunner, men en av dem kan være at diskene du har har forskjellige brikkesett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå