Zachry Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Dropp Diskettstasjon den er bare stygg og i veien, dessuten så kommer du sikkert aldri til og bruke den!! hvis du trenger noe og lagre små ting på så kjøp en flash pinne Kjekt å ha for en hundrings mener nå jeg. Enig, det er jo enndel som fortsatt bruker floppy også Edit: skriveleif Endret 9. august 2004 av Zachry Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Diskettstajoner er stygge og ubrukligige gamle greier,som man aldri bruker!!!!!!!!!!!Orker ikke og bygge et oppsett nå tar lang tid og fikse et pro oppsett! Hvordan skal man flashe en BIOS om man ikke har en floppy? Hvordan skal man komme inn i MS-DOS uten en MS-DOS-diskett? Legger til: SATA Drivere... Til trådstarter: Du sier de ikke har Aopen H600B hos komplett. Det er lov å handle andre steder også vettu Endret 9. august 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Zachry Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Netshop har Aopen H600B. Endret 9. august 2004 av Zachry Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg vil heller at pcen skal koste maks 20 000. Jeg tenkte litt på det. For jeg skal kjøpe pc bord og andre ting også. Å skjermen kan heller være 17 tommers, fordi folk sier at det er enklere og spille med ikke altfor stor skjerm. Men den må være flatskjerm Jeg har spilt i årevis på min 24" widescreen trinitron-skjerm uten noen problemer. Noen kan kanskje synes det er uvant, men stor skjerm er en fordel når du blir vant til det da du kan få mer informasjon på skjermen. Tenk deg RTS spill, jo mer du ser jo bedre. Har du et Geforce 6800U så skal du klare å spille de fleste spill i native 1600x1200 på en 20". Ellers har du plass til mer på skjermen når du surfer og chatter. Jeg har alltid brukt mye på skjermer, og skjermene er alltid det som varer lengst. Jeg vurderer selv et dual-oppsett med VP201b. Urk, Øyvind har putta opp VP201 og ikke VP201b/s. Litt forvirrende da de har neste samme navn... men VP201 har 25ms responstid - VP201b/s har 16ms. Jeg anbefaler at du har en floppy-stasjon tilgjenglig under installasjon da det ikke er sikkert at XPen(setup) oppdager SATA disken din, selv om du har satt den til "IDE" i BIOSen. Da er det greit å kunne bruke floppyen til å smekke inn driver til SATA kontrolleren. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 sånn no ska den forbaskade linken funke? Min handlevogn dette er redigert av oivind_dahle sitt da det så ganske bra ut hvis du vil ha a64, bare bytt ut hovedkort og prossessor Abit AG8 støtter vel ikke noe AGP kort kun pci express x16 Ellers så ser de AMD oppsettene bra ut også, selv om at ikke er noe AMD fan akkurat.. Lenke til kommentar
C@T Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Diskettstajoner er stygge og ubrukligige gamle greier,som man aldri bruker!!!!!!!!!!!Orker ikke og bygge et oppsett nå tar lang tid og fikse et pro oppsett! Hvordan skal man flashe en BIOS om man ikke har en floppy? Hvordan skal man komme inn i MS-DOS uten en MS-DOS-diskett? ......... C@T: Det tar 5minutter. jeg bruker ikke floppy når jeg skal flashe bios... men jeg har jo msi da!.. ms-dos hvem faaan bruker det ?? :!: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Click me Ville valgt et annet hovedkort. Edit: Nærmere dette. Endret 10. august 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Nforce 3 hk er nok å anbefale ja Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Begge de to kortene er nForce 3 Ultra... Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 jeg bruker ikke floppy når jeg skal flashe bios... men jeg har jo msi da!..ms-dos hvem faaan bruker det ?? :!: Og hva hvis du feilflasher? Da er en diskett med BIOS-gjenoppretting kjekk å ha... Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Click me Bra handlevogn. Men kanskje jeg heller burde bytte ut skjermen med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300908&cks=PRL For den passer kanskje litt mer og er billigere. Men jeg har ikke peiling på hvilkne merker på skjermene som er gode og som er ikke. Å noen anbefalte Geforce 6800 istedenfor Sapphire Radeon... ----------------- Å til dere som sa at jeg skulle ha XL-ram, er dette det dere mente med XL-ram? http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=18522 For jeg skjønte ikke så mye av det... Å det er vel ikke noen plextor dvd brenner? For plextor funker ikke bra med nero... Men det forslaget er kanskje det jeg liker best til nå! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Plextor utvikler egen brennesoftware. Funker veldig bra. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Click me Ville valgt et annet hovedkort. Edit: Nærmere dette. Ja, det er sikkert bedre. Jeg kan jo egentlig bruke 25 000 på dataen... For jeg skal uansett kjøpe pc bord og andre ting. Men jeg kan bare få min mor til og betale, så kan jeg bare jobbe helt til jeg har skyldt henne pengene Så hvem er enig i at det hovedkortet ahpadt anbefalte er bedre? Burde jeg heller gå for det? Endret 10. august 2004 av Overdox Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Click me Bra handlevogn. Men kanskje jeg heller burde bytte ut skjermen med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300908&cks=PRL For den passer kanskje litt mer og er billigere. Men jeg har ikke peiling på hvilkne merker på skjermene som er gode og som er ikke. Å noen anbefalte Geforce 6800 istedenfor Sapphire Radeon... ----------------- Å til dere som sa at jeg skulle ha XL-ram, er dette det dere mente med XL-ram? http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=18522 Spør oivind_dahle om skjermen... Den skjermen som han fant frem nå, fra Viewsonic får man jo bare hos Dell... XL-rammen er riktig. XL betyr extra lave timings, noe som AMD64 er veldig glad i. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Skjønte ikke så mye om det der handlevogn greiene her på hw. Jeg har kopiert Dingot0m sin handlevogn til min. Men jeg vet ikke åssen jeg redigerer og legger til andre deler! EDIT: Fikk det til Endret 10. august 2004 av Overdox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Får kaste inn et jeg også; Shuttle med dual-LCD: Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754 AMD Athlon 64 3400+ 2.4GHz Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Dual NEC 17" LCD AccuSync 71VM Sort m/høytt. Sapphire Radeon X800XT 256MB Vivo NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern Western Digital Raptor 74GB S-ATA Maxtor 300GB S-ATA 7200RPM Tot: 25 655,00 (inkl. mva.) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) :dribble: Der snakker du kremPC! Endret 10. august 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Selv hadde jeg definitivt gått for Shuttle med dual 17" LCD, men ventet til S 939-modellen til Shuttle er å få tak i. De meget får prosentene et midi-tower muligens har til fordel for en Shuttle, tar Shuttle langt og lengre enn langt igjen på design. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Selv hadde jeg definitivt gått for Shuttle med dual 17" LCD, men ventet til S 939-modellen til Shuttle er å få tak i. De meget får prosentene et midi-tower muligens har til fordel for en Shuttle, tar Shuttle langt og lengre enn langt igjen på design. Kanskje ventet på SN95G5 og kjøpt en 3500+ ja.. Begge oppsettene ville vært ultimate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå