Gå til innhold

"Fancy" bærbar til min mor

fxwz

Anbefalte innlegg

Vel.. hun vurderte å kjøpe seg en acer ferrari 3200...men fant ut at den ble nok for dyr...

Så derfor skulle hun skaffet seg en annen "fancy" bærbar..

Trenger vel disse spesfikasjonene

2.0ghz

512 ddr

et ganske bra skjermkort radeon 9600/9700 kanskje.

Wlan

Nettverks kort

Modem

USb

helst 12' skjerm

hvis ikke kan dere droppe fancy og spesfikasjonene og bare skaffe en spillbar bærbar med 12' skjerm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ikke hun skal bruke den i jobbsammenheng sammen med spesial program kan jo hun se på

Powerbook 12,1"

NOK 14.990,00

(NOK 12.088,71 ekskl. mva.)

12,1-tommers TFT-skjerm

1024 x 768-oppløsning

1,33 GHz PowerPC G4

256 MB DDR333-hukommelse

60 GB Ultra ATA/100-harddisk

NVIDIA GeForce FX

Go5200 (64 MB DDR)

Tastatur i full størrelse

10/100BASE-T Ethernet

FireWire 400

Innebygd AirPort Extreme-kort og Bluetooth

Mini-DVI ut

PS: jeg så på slutten av topicen at den skulle brukes til spill. Jeg mistenker at du skal finne en bærbar til din mor som DU skal spille med. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ligger ikke stabilt på 100 fps i cs med 9700 128 mb og en kamerat ligger mellom 60 og 100 fps med 9000 64 mb, så cs skal ikke undervurderes. Prosessorene i bærbare er for svake.

Lenke til kommentar

@Trådstarter;

Nå beror alt litt på hva din mor _egentlig_ skal bruke maskinen til. Om hun absolutt vil ha en fancy maskin, samt 12", og den eneste grunnen for at det skal være en spillemaskin, er at DU skal spille, vil jeg anbefale en PowerBook 12".

Før jeg fikk min PB, spillte jeg endel - både CS og andre spill, men etter at jeg fikk PB'en, har jeg så og sei ikkje spillt. Har testet endel spill, slik som Call of Duty, UnrealTournament 2k4, WC3, Jedi Academy, Aliens vs. Predator, osv. Samtlige nevnte spill kjører hakkfritt på PB'en, og kan i tillegg linke med folk som har windows.

Utover spillingen, er PowerBook'en det mest fancy og stilrene du kan få tak i innenfor det bærbare markedet. I tillegg er maskinen spekket med bare positive ting; Stabilt som fjell, bluetooth, 54mbps wifi, full størrelse på tastatur (ingen knoting med små taster), 5 timer batteritid (avhenger litt på hva du bruker - wifi, bluetooth, etc) og en hau med mer tekniske specs (se signaturen min - merk at jeg har 1gb mer minne enn den leveres med originalt).

..og siden det er blitt nevnt at hakkfritt CS på bærbar ikke helt går, forsvinner vel hovedargumentet til trådstarter om å kjøpe PC for å spille - de fleste kule spill som er kommet til PC (som kjører hakkfritt på bærbar PC), finnes nå også på MAC - og kjører dermed også hakkfritt på ein PB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...