Red-Lion Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hei jeg har bygget ny data, men skjermen forblir helt svart under oppstart.. Skjermen virker og skjermkortet virker.. er det hovedkortet som er ødelagt? (ps. Abit IC7-MAX3) eller har noen et godt råd om fixx? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Har du kobblet til "Speaker Led" i hovedkortet slik at du kan høre om pc`en gir noen form for signaler ut fra seg da? Svart skjerm kan også være CPU. Ram også, men da skal den pipe. Endret 8. august 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Red-Lion Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Det er ikke minnet... Vet ikke om speakeren virker, men er det kritisk? virker som den starter opp harddisker og slikt... Endret 8. august 2004 av Red-Lion Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 har du andre komponenter sett i disse og prøv dem sammen med hovedkortet. Da finner du til slutt ut hva som kan være feil. Skjekk bakpå hovedkorte om noen loddepunkter er brente også. Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 hvis maskinen ikke starter opp har ikke cpu nok kontakt med kjøleren Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 pass på kjølepastaen din.... Lenke til kommentar
salif Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 hvis maskinen ikke starter opp har ikke cpu nok kontakt med kjøleren Man kan jo starte en datamaskin uten kjøler om man vil Hadde det vært tempraturproblemer så hadde datamaskinen startet og fått en ekstremt varm cpu, som igjen kan føre til at den går i stykker Lenke til kommentar
aMo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg slet med å få startet maskinen min sist jeg bytta RAM, da viste det seg at jeg hadde kommet bort i skjermkortet slik at det hanne glidd litt ut av AGP-porten bakerst og dermet ikke fikk nok kontakt på alle polene.. En liten justering og alt startet igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå