Gå til innhold

Lage Musikkavspiller ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagde en liten løsning som:

- laster inn eksterne *.mp3 filer

- spiller musikk mens filene fortsatt laster (streaming).

- stanser når en fil er ferdig (dette kan endres etter ønske).

 

Test den her

*.swf fil her

*.fla fil her

*.fla (Flash mx)

 

Reg: noen som er litt sent ute med å oppgrader til Flash MX 2004.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Musikkavspilleren laster inn eksterne *.mp3 filer. Dette er gjort med Flash (AS).

 

Hvis du forteller meg hvor mange *.mp3 filer du vil benytte så kan jeg redigere den for deg og skrive en liten forklaring på dette i kode i *.fla fila sånn at du har muligheten til å gjøre dette alene senere.

 

*.mp3 filene dine kaller du 1.mp3, 2.mp3, 3.mp3 også videre.

Du legger *.mp3 filene i samme mappe som *.swf fila.

 

Hvis det er noe mer som er uklart, spørr meg?

Lenke til kommentar

Den fungerte jo ekstremt bra *laster ned fla filen*

Hvis jeg trenger musikk på siden min så bruker jeg nok denne ja :cool:

 

*Edit, denne streamer sangene mens jeg hører på? :dontgetit:

 

Reg: noen som er litt sent ute med å oppgrader til Flash MX 2004.

Jeg har faktisk det også, men jeg foretrekker swish det er så mye mer praktisk til enkle funksjoner :cool:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Den fungerte jo ekstremt bra *laster ned fla filen*

Hvis jeg trenger musikk på siden min så bruker jeg nok denne ja :cool:

Takk, men det her er ikke så vanskelig. Det er faktisk ikke mer enn ca. 30 linjer med kode og noen meget dårlige tegne-egenskaper.

*Edit, denne streamer sangene mens jeg hører på? :dontgetit:

Streaming betyr at flash spilleren benytter seg av den delen av en sang som er lastet ned. Hvis du har en *.mp3 fil på 3MB og du har lastet ned 150kb så kan flash bruke de 150kb til å begynne å spille av låta.

Reg: noen som er litt sent ute med å oppgrader til Flash MX 2004.

 

Jeg har faktisk det også, men jeg foretrekker swish det er så mye mer praktisk til enkle funksjoner :cool:

Er ikke kjent med Swish, men hvis jeg ikke tar helt feil så er det vel litt mer brukervennlig og mindre fleksibelt.

Lenke til kommentar

Sånn! Musikkavspilleren har nå følgende egenskaper:

 

- Navigasjons knapper (tenkte det var lurt å ha det..)

- laster inn eksterne *.mp3 filer

- spiller musikk mens filene fortsatt laster (streaming).

- en Callback funksjon som finner ut om sangen er ferdig hvis den er det spiller den neste låt.

- Et Array i *.fla fila med en liste over hvilke *.mp3 som skal spilles. Dette er også kommentert sånn at hvem som helst kan legge til og fjerne låter.

 

MusikkavSpiller (Flash MX)

Lenke til kommentar
Reg: noen som er litt sent ute med å oppgrader til Flash MX 2004.

 

Jeg har faktisk det også, men jeg foretrekker swish det er så mye mer praktisk til enkle funksjoner :cool:

Er ikke kjent med Swish, men hvis jeg ikke tar helt feil så er det vel litt mer brukervennlig og mindre fleksibelt.

Det er en del mer brukervennlig ja, og som du sier så er det mindre fleksibelt. Så hvis du skal prøve flash for første gang så anbefaler jeg det på det sterkeste :cool:

Lenke til kommentar
Jeg prøvde Flash MX 2004 en gang, men jeg skjønte ikke bæret av det, og prøvde heller SWiSH. SWiSH virket mye lettere å forstå for meg.

Grunnen til at jeg anbefaler folk å lære seg Macromedia Flash er ganske enkel: Swish er en WYSIWYG versjon av flash! Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett i det forumet her at man skal lære seg ting ordentlig (lær deg HTML, lær deg CSS osv..).

Siden du visst nok ikke kan så mye om dette her så er det som om noen skulle kommet bort meg og sagt: "Bruk WYSIWYG generatoren din som følger med serverplassen i stedenfor å kode i Macromedia DreamWeaver".

 

Swish gir kaskje mer mening for en nybegynner, men hvordan tror du HTML koden for en nybegynner ser ut.

 

Jeg kan tilgi en bruk av Swish og det er rett og slett hvis du ikke har lyst til å lære deg noe ordentlig, men hva er vitsen da?

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Sånn! Musikkavspilleren har nå følgende egenskaper:

 

- Navigasjons knapper (tenkte det var lurt å ha det..)

- laster inn eksterne *.mp3 filer

- spiller musikk mens filene fortsatt laster (streaming).

- en Callback funksjon som finner ut om sangen er ferdig hvis den er det spiller den neste låt.

- Et Array i *.fla fila med en liste over hvilke *.mp3 som skal spilles. Dette er også kommentert sånn at hvem som helst kan legge til og fjerne låter.

 

MusikkavSpiller (Flash MX)

Skrev en liten veiledning i den fila her imorres, men hele greia var egentlig bare lagd som et svar på et innlegg og ikke som en Musikkavspiller til alle sammen. Det jeg mener med dette er at hvis jeg skulle lagd en til alle sammen, lagt den ut på en hjemmeside osv., så måtte jeg ha gjort dette litt mer gjennomført.

 

Det betyr at jeg må lage en form for manual og kanskje gjøre greia litt mer avansert.

 

stclem: Hvis det er mange som trenger en sånn ting så kan jeg sikkert lage en, men foreløpig får dere bare bruke den siste jeg linken jeg har lagt til.

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...