Lanka Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Som topicen sier så skal jeg lage en musikkavspiller på en side. Jeg vet at musikk på siden er en uting, mn det er til en promotering av en plate som en venn av meg har laget, og i den sammenheng vil han gjerne ha en eller 2 låter av plata si på siden. Det jeg da lurte på er om noen av dere kunne ha tatt 5 min maks til å lage en sånn en liten spiller i flash. Kravene er ikke mange. Skulle gjerne ha laget den selv. Men er i alfafasen når det gjelder Actionscripting i Flash. Kravene - Spillerens lengde : 2,5 cm ( Altså lengde i <-------> ) - Bakgrunnsfarge : 2A2A2A - Knappefarge : 998A6B - Play,Stop,Next Track, Prev Track Hadde vært veldig genialt om noen hadde fått det til. Edit : Jo, også må html-koden hvor man setter inn sangene <a href="blabla.mp3"> være litt brukervennlig ettersom min venner er helt no0b i Html. Endret 8. august 2004 av Lanka Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Tror ikke noen er innteresert i å gjøre det gratis, men kansje du finner noe du kan bruke på www.hotscripts.com Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 er det ikke greiere/enklere å lage noe lignende i asp/php/java applet/jsp? nå har ikke akurat jeg så mye peiling på flash, men jeg forestiller meg at det er enklere å lage noe ved hjelp av noen av de språkene... Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Hakke så mye peiling i de språkene jeg heller. Så tar imot alle tips med åpne armer Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hvis du skal ha en musikkavspiller, er flash det beste alternativet. Men, det som jeg tror blir enda bedre, er å la brukerne laste ned filene. Det er et h* for ISDN-brukere å vente på at en hel sang lastes. Da er det bedre å laste den ned manuelt, og høre på den senere. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hvis du skal ha en musikkavspiller, er flash det beste alternativet. Men, det som jeg tror blir enda bedre, er å la brukerne laste ned filene. Det er et h* for ISDN-brukere å vente på at en hel sang lastes. Da er det bedre å laste den ned manuelt, og høre på den senere. hva med å lage en løsning hvor musikken streames server -> bruker? det bør jo kunne gå ann for å løse dette problemet...... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hvis streaming er løsningen som blir valgt tror jeg du kan glemme å bruke et serverside-språk. Slikt må gjøres med et klientside-script, og jeg tror også at Flash er det beste alternativet for å oppnå dette. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 er det ikke greiere/enklere å lage noe lignende i asp/php/java applet/jsp? Fysj og fysj Som lokaltog nevner er Flash garantert den beste løsningen for å lage en liten musikkspiller. Tingen her er å ha en liten sak i Flash som henter en eller flere MP3 filer og streamer den til brukeren, det vil si at brukeren laster ned litt etter litt men dette legger ikke brukeren merke til fordi nedlastningen foregår mens brukeren hører på det som allerede er blitt lastet ned. Det finnes en rekke open-source spillere som f.eks denne som jeg fant hos Flashkit.com ... Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Hmm jeg har sett på mange sider ( Dj Sider ) Hvor musikken loades og spilles med en gang. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Jeg kan se om jeg kan få laget noe, er det noe lignende dette(press inn, skru volum opp, og ikke beveg musen) du trenger(med et annet bilde og annen musiikk selfølgelig Og ikke stop når du drar musen vekk fra bildet regner jeg med ) Endret 8. august 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Genialt Gandalf. Men et lite problem? Hvordan skal besøkende vite at de skal holde musa over bildet? Det er meningen at musikken må bli hørt, eller så kan de bare gå ut hvis de ikke tåler dt. Men selfølgelig utrolig bra. Lagde du det med Actionscripting? Eller bare mouseover i flash? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jeg bruker faktisk swift til dette(synes det blir litt for stress å gjøre slike enkle ting iflash mx) å få musikken til å begynne med en gang er null problem, men skal det altså ikke være mulig å stoppe musikken? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Som lokaltog nevner er Flash garantert den beste løsningen for å lage en liten musikkspiller. Tingen her er å ha en liten sak i Flash som henter en eller flere MP3 filer og streamer den til brukeren, det vil si at brukeren laster ned litt etter litt men dette legger ikke brukeren merke til fordi nedlastningen foregår mens brukeren hører på det som allerede er blitt lastet ned. så du mener at musikken streames når en bruker Flash? da lærte jeg noe nytt idag også... Lenke til kommentar
KinnShady Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) så du mener at musikken streames når en bruker Flash? da lærte jeg noe nytt idag også... Ja, men det går ann å laste inn hele sangen først også, det er valgfritt. Man kan også bruke en action som heter attachSound. Da er det lett å lage neste, stop, forrige, play, volum og pan knapper. Si fra hvis du lurer på noe da. Lanka. Kan se om jeg kan hjelpe. Endret 11. august 2004 av KinnShady Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Edit : Jo, også må html-koden hvor man setter inn sangene <a href="blabla.mp3"> være litt brukervennlig ettersom min venner er helt no0b i Html. Tror akkurat dette kan bli et lite problem for vår kjære Gandalf! Løsningen må nok bli sånn at Lanka tilpasser *.fla fila sånn at den matcher *.mp3 filene hans. Hvis ikke Lanka kan det så må han nok lære noe nytt.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Kan se om jeg greier å lage en aldri så liten spiller, men kan ikke love at den blir bra... Det blir mitt første "prosjekt" i flash.. Edit: Oppdaget da jeg skulle begynne med designet i Fireworks at 2,5 cm er _ekstremt_ lite... Menj eg kan jo prøve å lage noe.. Trenger vel ikke akkurat display for å vise hvor lenge sangen har spilt, men jeg kan ikke se for meg at det blir god plass til knapper... Men jeg kan se hva jeg får til Edit 2: Plutselig har jeg fått ett problem med Fireworks, som gjør at jeg ikke får lagret interfacet jeg har laget... Kan jo selvfølgelig prøve å lage det samme interfacet i PS, men jeg tror nok ikke det blir i dag... Hadde egentlig ikke planer om å sitte inne og jobbe foran skjermen, men heller være ute i finværet, så det skal jeg gjøre nå. Kan se hva jeg får gjort i morgen Endret 11. august 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Edit : Jo, også må html-koden hvor man setter inn sangene <a href="blabla.mp3"> være litt brukervennlig ettersom min venner er helt no0b i Html. Tror akkurat dette kan bli et lite problem for vår kjære Gandalf! Løsningen må nok bli sånn at Lanka tilpasser *.fla fila sånn at den matcher *.mp3 filene hans. Hvis ikke Lanka kan det så må han nok lære noe nytt.. Et problem indeed, det blir vanskelig å forklare, men jeg legger sangene inn i flashfilen og linker ikke til en web location. Var det ok forklart? Så for at jeg skal kunne lage dette så må jeg nok ha mp3 filene Dette gjør det nok bare enklere for vennene dine da blir det akkurat som å linke til et bilde (bare me swf istedet for jpg eller gif) Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Tar en titt på spilleren PiRANhA nevnte, ser om den er brukelig. Har vel en løsning om noen timer. Men først skal jeg spise.. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Tusen Takk =) Meget snillt. Ja, skal prøve å lære. Men å se litt på tuts og hjelp filer tar litt tid, og jeg prøver og prøver. Men tusen takk for forslagene, og det dere klarer. Si ifra om dere trenger noe informasjon da. Om vedrørende spilleren eller sangene. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg kan gi deg en veldig bra tut, hvis du bare skaffer deg swish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå