drmowinckel.com Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Bruken av kopisperrer ("Copy Controlled") på plateutgivelser blir stadig mer vanlig. Disse sperrene hindrer kjøperen i å ta kopier til eget bruk han eller hun har rett til. Oppslag i Aftenposten forteller om ødelagte avspillere grunnet teknologien som brukes på disse platene. Det har i den siste tiden dukket opp en rekke utspill mot bruk av kopisperrer. Nå er det på tide at forbrukerne samler seg og sier fra at kopisperrer ikke tolereres. Forbrukere mot kopisperre er en underkriftskampanje som har til hensikt å si i fra til plateselskapene, og spesielt EMI, som er det ivrigste selskapet til å tilby slike plater, at vi ikke støtter plater merket "Copy Controlled", vi boikotter dem. Undertegnede har selv kjøpt fire plater fra EMI med kopisperre, og ingen fungerer tilfredstillende i min DVD-spiller. De hakker og knirker. Jeg har derfor besluttet å boikotte disse platene. Begeret ble nådd da det ble kjent at Janove Ottesens kommende debutsoloplate, "Francis' Lonely Nights", trolig blir utgitt med kopisperre. Dette er en plate jeg har gledet meg til, men som jeg altså boikotter. Dette svir. Det er derfor denne kampanje er satt i gang. Målet med kampanjen er å påvirke EMI slik at "Francis Lonely Nights" ikke blir utgitt med kopisperre, og videre at EMI og andre selskap ikke gir ut flere plater med kopisperre. Forbrukere mot kopisperre http://forbrukermakt.drmowinckel.com/ Lenke til kommentar
T.L Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Før tenkte jeg ikke på om en CD hadde kopisperre før jeg kjøpte, men da jeg kjøpte meg noen CDer i københavn nå nettopp, og oppdaget at jeg ikke kunne spille noen av dem i bilen på vei hjem hold jeg faen meg på å klikke i vinkel! Jeg skal ALDRI kjøpe en CD med kopisperre igjen! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Jeg føler meg ganske lurt akkurat nå, min splitter nye Calexico-plate viser seg å være kopisperra. Gjett hvordan den er merka... Joda, med et BITTELITE 4x4 mm symbol VEEELDIG diskret plassert bak på coveret. BITTELITE! Er tvunget til å bruke en fuckings medfølgende avspiller når jeg spiller av på PC. FOR POKKER! Endret 9. august 2004 av HalTan Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Tha Maroon5 album is annoying med kopisperre... Det suger maksimalt... Måtte EMI og folka dø! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Jeg føler meg ganske lurt akkurat nå, min splitter nye Calexico-plate viser seg å være kopisperra. Gjett hvordan den er merka... Joda, med et BITTELITE 4x4 mm symbol VEEELDIG diskret plassert bak på coveret. BITTELITE! Er tvunget til å bruke en fuckings medfølgende avspiller når jeg spiller av på PC. FOR POKKER! Krev penga tilbake. Reglene i Norge er klare; disse musikkmediene skal merkes tydelig Dette gjelder også dere andre som har problemer med å spille de av. Gå tilbake til butikken og krev penga tilbake. drmowinkel.com, Ser ut til at jeg har problemer med å komme inn på sida di i fra jobben i allefall. Kan prøve når jeg kommer hjem Ta forøvrig en titt her. Endret 9. august 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Krev penga tilbake. Reglene i Norge er klare; disse musikkmediene skal merkes tydelig Dette gjelder også dere andre som har problemer med å spille de av. Gå tilbake til butikken og krev penga tilbake. Men det er en bra plateeeeeeeeeee. *grine* Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Men det er en bra plateeeeeeeeeee. *grine* Send mail til bandet og spør om du kan gi de penger direkte mot en ordentlig CD i stede. Lenke til kommentar
drmowinckel.com Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Nettsidene var nede store deler av i går og i dag, men de skal fungere igjen nå. http://forbrukermakt.drmowinckel.com/ Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Er tvunget til å bruke en fuckings medfølgende avspiller når jeg spiller av på PC. FOR POKKER! Er det ikke der trikset med å holde inne Shift når du setter inn platen skal fungere? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Fett... Fint om du oppdaterer videre her når der skjer noe Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hva med å bare rippe spor fra den kopisperrede cd'en og brenne dem ut på en ny cd? Det er mulig for meg, ihvertfall. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Joda, finnes alltid muligheter å komme rundt det, men det er jo ikke meninga da... Et produkt bør kunne brukes ordentlig fra første stund av. Dumt å kjøpe bil og så må du flytte motor, girkasse og dekk over i nytt karosseri... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Det er litt dyrere. Men fakk kopisperra, ja. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Argh, som jeg hater de kopisperrene! Bestilte cder fra platekompaniet for et par uker siden. Den ene cden (Zeromancer - Zzyzx) var kopisperra, så jeg fikk ikke spilt den av på pcen. Det stod selvfølgelig ingen ting om det på webshopen til platekompaniet, så jeg bestilte i god tro. Sendte en mail hvor jeg utrykte hvor missfornøyd jeg var, og at de burde opplyse om sånt noe på forhånd så man slipper å få noe man ikke kan bruke. De nevnte ingen ting om at de skulle forbedre seg på det området, og sa at de ikke hadde noen oversikt over hva som var kopisperra. Men jeg skulle ihvertfall få bytta cden i den amerikanske utgaven, som jeg tror er uten kopisperre. Problemet er bare at posten har rota bort cden som jeg sendte i retur Håper de finner den igjen snart, jeg som hadde gleda meg til å høre på den nye cden. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Komponister er også i mot "kopisperrene" - De store amerikanske selskapene har fått panikk fordi de ikke lenger selger like mye av de store titlene. I stedet har vi fått økt utvalg. I fjor økte antall norske utgivelser fra uavhengige selskaper kraftig. Dette er en kamp mellom musikalsk diversitet og musikalsk industri[b/] (...og det er de små selskapene som ikke har dette tullet. Leve de! ) Jeg tror også at flere folk etterhvert heller vil ha litt ordentlig musikk i stede for mye av den masseproduserte Endret 18. august 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå