uNF Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 hvordan enkelt finne ut diffen mellom to dir ? - og + filer Lenke til kommentar
power Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Hvis du kunne spørt på norsk.. Eller noe som var litt mer i nærheten av norsk i alle fall. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 tror jeg skjønte spørsmålet, men har ikke noe bra svar. han lurer på om man enkelt kan se om en mappe inneholder samme filer som en annen mappe, evt. hvilke filer som er i den ene mappa som ikke er i den andre. stemmer det? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Mulig det finnes en veldig smart måte å gjøre dette på... ellers har du jo jalla løsningen: ls dir1 > dir1; ls dr2 > dir2; diff dir1 dir2 Lenke til kommentar
uNF Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Jeg tenkte det kanskje fantes et eget utviklet diffutil til dette. De lager jo diffutils til alt mulig rart. Det er snakk om store dirs men en find løsning kan jo funke. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg tenkte det kanskje fantes et eget utviklet diffutil til dette. De lager jo diffutils til alt mulig rart. Det er snakk om store dirs men en find løsning kan jo funke. Du kan jo bruke diff direkte - om du kun vil sjekke filnavn: diff /home/dir1 /home/dir2 Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 jeg bruker rsync til det da.. med det er opp til servere. vet tror kde har noe som heter kompare ? eller husker ikke helt hva det heter men det finnes Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 joda. er vel en gui (en digg en) til diff. eller noe slikt. prøv selv! Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 http://www.kde-apps.org/content/preview.ph...a5e1671fb9eeb4f http://www.kde-apps.org/content/show.php?content=14333 Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Midnight Commander (For Gentoo) emerge mc F9 (Meny) -> Command -> Compare Directories Edit: hmm, saa ikke hva traadstarter spurte om. mc finner bare ut hvilke filer som er forskjellige... Endret 17. august 2004 av Caps_Lock_kf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå