Gå til innhold

Problemer med overklokking av xp2500+ barton

Anbefalte innlegg

Hei eg er ganske ny med alt dette innen overklokking men har lyst til og prøve :p

Trykk mitt nick for å se hva min pc består av

Men etter å ha lest litt her og der så fant eg ut kossen eg skulle starte og overklokke prøvde meg frem 1 og 1 mhz om ganger. Det eg kom fram til er at eg ikke klarer og få mere enn 11x multiplier 186 og da fikk eg 2053mhz :ermm:

viss eg prøvde 11.5 multiplier eller høyere klarten den det ikke :no: den ble bare 11x uansett :ermm: . Prøvde eg høyre enn 186 ble den bare ustabil og klikka (klarte 188 men ustabilt som f"#¤!) tok eg over dette så ble de bare ble svart eller klikka i oppstarten :no: . foresten nå som den er 11x 186 og 1.75V så har den en fin temperatur på 40-45grader

noen som kan forklare hva som må til for og få høyere`?

Har bestilt:

Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB ECC/REG CAS 2-3-2-6-T1, 400MHz

Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

vil dette hjelpe?

Endret av U5tabil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du har MSI KT4V hovedkort. Og det er der problemet ligger. Kanskje rammen for den saks skyld også. Det hovedkortet har ikke AGP/PCI lås og dermed klokker du PCI og AGP bussen med FSB.

Skaff deg heller et nForce 2 hovedkort eller no.

Lenke til kommentar

Hvis du har en relativt ny XP prosessor vil den være MP låst og du kan da bare overklokke ved å øke FSB. Men som joa1234 sier så har du ikke AGP/PCI lås på ditt HK så da er det veldig begrenset hvor mye du får økt FSB før det blir ustabilt.

Hvis du vil fortsette å klokke så må du enten skaffe deg en ulåst prosessor (f.eks en XP-M 2400/2600 som antageligvis er den mest prisgunstige overklokkingsprosessoren pr dags dato. Klokkes lett til 2500 Mhz med god luftkjøling. ITbutikken selger denne for ca 900 kr).

Eller du kan kjøpe et nytt nforce 2 HK og da vil jeg anbefale Abit NF7 2.0 serien som koster ca 7-800 kr. Da vil du garantert kunne kjøre 200 MHz FSB, men mest sansynligvis kan du pushe det til ca 220 MHz da du har ganske bra minnebrikke.

Det beste hadde selvfølgelig vært å kjøpe begge deler. Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...